خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

مکاتبه با دانشگاه‌های لرستان و ارائه پروپوزال ارزیابی آسیب پذیری لرزه‌ای ساختمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۷۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از مکاتبه با همه واحدهای دانشگاهی استان برای بررسی طرح ها و ارائه پروپوزال طرح های انتخابی خبر داد در این راستا عناوین طرح های پژوهشی مورد نظر این اداره کل به دانشگاههای استان اعلام شده است.

ایلنا: مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از مکاتبه با همه واحدهای دانشگاهی استان برای بررسی طرح‌ها و ارائه پروپوزال طرح‌های انتخابی خبر داد در این راستا عناوین طرح‌های پژوهشی مورد نظر این اداره کل به دانشگاههای استان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، شهرام ملکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای بند ۸۹ قانون بودجه موضوع اختصاص نیم تا سه درصد اعتبارات عمرانی دستگاههای اجرایی به امور پژوهشی شورای پژوهش این اداره کل و کارگروه تخصصی حمل و نقل و عمران تشکیل شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از اعلام عناوین طرح‌های پژوهشی این اداره کل به دانشگاههای استان خبر داد.

وی ادامه داد: پس از تشکیل این جلسات و بحث و بررسی طرح‌های رسیده در جلسات متعدد ۱۰ مورد عنوان پژوهشی مورد تایید قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از مکاتبه با همه واحدهای دانشگاهی استان برای بررسی طرح‌ها و ارائه پروپوزال طرح‌های انتخابی خبر داد و بیان داشت: در این راستا عناوین طرح‌های پژوهشی مورد نظر این اداره کل به دانشگاههای استان اعلام شده است.

ملکی ارزیابی آسیب پذیری لرزه‌ای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری موجود در استان و ارائه راهکارهای مقاوم سازی را از جمله این عناوین برشمرد و بیان داشت: در این راستا مطالعه موردی شهرهای دورود، بروجرد و خرم آباد مورد نظر این اداره کل است.

وی بررسی اشکالات اجرایی ساختمانهای فلزی و بتونی شهر خرم آباد و ارائه راهکارهای مناسب، بررسی مشخصات خاک شهر خرم آباد و ارائه نقشه ریز پهنه بندی شهر و بررسی سیمای ژئوتکنیک شهر خرم آباد و ارائه سامانه هوشمند ژئوتکنیکی شهر خرم آباد رااز دیگر عناوین طرح‌های پژوهشی این اداره کل برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان ادامه داد: همچنین از پژوهشگران خواسته شده است که در زمینه ارائه متدولوژی افزایش ایمنی راه‌ها در استان لرستان با استفاده از تعیین شاخصهای موثر در شناسایی و اولویت بندی نقاط پرحادثه و ارائه روشی مدون برای شناسنامه دار کردن این نقاط به کمک این اداره کل بیایند.

ملکی با اشاره به بررسی معایب روسازی و ترک‌های ناشی از اجرای درزهای انبساط پلهای بزرگ در قالب یک طرح پژوهشی یادآور شد: همچنین بررسی و ارزیابی میزان تحقق کاربریهای طرحهای توسعه شهری و ارائه راهکارهای لازم برای تحقق پذیری بیشتر از دیگر اولویت‌های پژوهشی این اداره کل است که به صورت موردی در خرم آباد، دورود، بروجرد و نورآباد مطالعه خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در قالب یک طرح پژوهشی به دنبال بررسی تاثیر مصوبه افزایش موقت تراکم ساختمانی در شهر خرم آباد هستیم.
شهرام ملکی ظهار داشت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی سالن ورزشی سرپوشیده شهرستان الیگودرز به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کارفرمای احداث این پروژه اداره کل راه و شهرسازی بوده است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان لرستان اعتبار صرف شده برای بهره برداری از این سالن ورزشی را ۷۰ هزار میلیون ریال عنوان کرد.

ملکی ظرفیت سالن ورزشی سرپوشیده شهرستان الیگودرز را دو هزار ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: زیربنای این سالن ورزشی هفت هزار متر مربع است.

وی کاربری این پروژه را بازیهای سالنی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز