خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در گفتگو با ایلنا:

لایروبی تالاب عینک رشت شهریورماه جاری انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۰

در حالی‌که رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مهرماه سال گذشته در گفتگو با ایلنا تاکید کرده بود که «لایروبی تالاب عینک رشت 750 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد» با تاخیر مسئولین برای این کار، بنا به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان این رقم به 2 میلیارد تومان افزایش یافته است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، وعده داد لایروبی تالاب عینک رشت پس از اتمام فصل آبیاری و ابلاغ بودجه در بین شهریور تا مهرماه امسال توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان انجام خواهد شد.

سیف الله آقابیگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در واکنش به طرح سوال دلایل عدم لایروبی تالاب عینک رشت علی‌رغم تاکید مهدی سعادتی استاندار اسبق گیلان در اول مهر ماه سال گذشته، اظهار کرد: تعهدات مربوط به قسمت رفع تصرف اراضی در حاشیه تالاب عینک توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده است.

او افزود: با توجه به اینکه در فصل آبیاری قرار داریم و از آب استخر عینک رشت هم برای اراضی اطراف پائین دست آن مثل همه سنوات گذشته استفاده می‌شود و از آنجا که در حال حاضر اعتبارات مربوط به سال جاری هنوز ابلاغ نشده، انشالله پس از ابلاغ اعتبارات و اتمام فصل آبیاری، از شهریور ماه جاری کار لایروبی این استخر انجام خواهد شد.

این مسئول، خاطر نشان کرد: حدود ۲ میلیارد تومان برای لایروبی تالاب عینک رشت نیاز است و حل مسائل مربوط به زباله و بوی تعفن ناشی از این استخر طبیعی به دستگاه‌های مربوطه ارتباط پیدا می‌کند.

آقا بیگی لایروبی تالاب عینک رشت را بر عهده شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و تصریح کرد: تعامل برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس و نیز رفع تصرف حریم تالاب عینک رشت بر عهده این شرکت بوده که خوشبختانه رفع تصرف انجام شده است.

وی در پایان وعده داد تالاب عینک رشت پس از اتمام فصل آبیاری و ابلاغ بودجه در بین شهریور تا مهر ماه امسال توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است اردشیر روحی ماسوله رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی گیلان در مهر ماه سال گذشته در گفتگو با ایلنا تاکید کرد: «لایروبی تالاب عینک رشت ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد».

استاندار وقت گیلان هم در خردادماه سال گذشته طی گفتگویی با خبرنگار ایلنا در گیلان از لایروبی تالاب عینک رشت در مهر ماه امسال خبر داده و اظهار داشته بود: تالاب عینک پس از گذشت سال‌ها مهرماه امسال لایروبی و بوی تعفن آن برطرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز