خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان در گفتگو با ایلنا:

مقاومت و پایداری در 33 سال گذشته سبب تعظیم دنیا در برابر ملت ایران شده است

asdasd

این نشست تخصصی در 16 مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء (ص)رشت با دبیری معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان با مشارکت اداره کل های فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظو نشر ارزشهای دفاع مقدس و دبیرخانه این کنگره برگزار خواهد شد.

ایلنا - رشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موضوع مقاومت و پایداری ملت ایران را در اولویت برنامه های کاری این نهاد فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومت و پایداری در 33 سال گذشته سبب تعظیم نظام سلطه در برابر ملت ایران شده است.

حمید حاذق نیکرو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در گیلان از برگزاری چهارمین نشست تخصصی کنگره شعر مقاومت بین المللی اسلامی از 11 تا 13 آبان ماه جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: به جهت ترویج فرهنگ مقاومت و حضور شعرا و توجیه حضور آنان در این کنگره تاکنون چهار درنشست در استانهای مختلف کشور برگزار شده که آخرین آن در استان گیلان بوده است.

به گفته این مسئول، این نشست تخصصی در 16 مهرماه جاری در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء (ص)رشت با دبیری معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان با مشارکت اداره کل های فرهنگ و ارشاد اسلامی و حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دبیرخانه این کنگره برگزار خواهد شد.

حاذق نیکرو از حضور بیش از 100 شاعر و ادیب در حوزه شعر به ویژه شعرایی که در حوزه مقاومت و پایداری آثاری دارند خبر داد و ابراز داشت با بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره توسط هیات داوران،19 اثر و نفر منتخب شدند که در آن نشست تخصصی 3 نفر از آنان به ارایه مقاله و 6 نفر دیگر نیز به قرائت شعر خواهند پرداخت.

وی با یاد آوری این نکته نقد ادبی آثار هم صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: این نشست با حضور ادبا، اساتید، فرهیختگان، مسوولین لشگری و کشوری برپا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موضوع مقاومت و پایداری ملت ایران را در اولویت برنامه های کاری این نهاد فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل اولویت قرار داشتن آن این است که مقاومت و پایداری مردم مسلمان و شریف ایران باعث شده که 33 سال مسلمانان و آزادگان جهان و مردم مختلف به ویژه استکبار و نظام سلطه سراسر گیتی در مقابل آن به چشم تعظیم نگاه نماتیند و سر فرود بیاورند.

حاذق نیکرو، بیان داشت: الان این مقاومت و پایداری در سراسر جهان فراگیر و الگو شده و نه تنها جهان اسلام را درنوریده بلکه به بلاد غرب هم رسیده که جنبش های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در حال شکل گیری و این الگو گیری از انقلاب اسلامی با تمام موانعی که ایجاد کرده اند، صورت پذیرفته است.

وی اظهار کرد: در استان گیلان توجه به مقاومت و پایداری این ملت در همه شئون در اولویت فرهنگی و هنری قرار دارد و بر اساس آن توجه به بیداری اسلامی باید به صورت مشروع و جامع صورت بگیرد.

این مسوول معتقد است بهترین کار برای ماندگاری، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده ابزاری هنر هست و شعر هم یکی از این هنرهای مانداگار قلمداد می شود که قدمت تاریخی برای ایرانیان دارد و توجه اسلام هم به این مقوله جدی و به صورت مضاعفی صورت گرفته و ائمه اظهار (ع) به شعرا توجه خاص داشتند.

حاذق نیکرو در پایان تاکید کرد،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از این ابزار و ظرفیت شعرا و دیگر هنرها در جهت تثبیت مقاومت و پاداری استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز