خبرگزاری کار ایران

باهنر در جمع دانش جویان گیلان:

احمدی‌نژاد بی باک و بی کله است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۳

شجاعت و بی باکی رئیس جمهوری از ویژگی های مثبت احمدی نژاد است/ شخص بی باک،بی کله است/اکثر بنگاه‌های زودبازده اقتصادی تعطیل شدند / مردم از اشتغال و گرانی سخت تحت فشارند و برخی از خانواده ها عاصی شده اند و پدر آنان را در آورده است.

ایلنا- رشت: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعطیلی اکثریت بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و زندانی شدن تعدادی از جوانان بیکار به بدهکار و مقروض به دولت، اذعان کرد: نرخ تورم سال گذشته به ۴۰درصد رسید که در دو دهه قبل بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد رضا با هنر در جمع دانش جویان دانشگاه گیلان با بیان حضور ۲۵ ساله خود و همکاری با دولت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای تا احمدی‌نژاد، اظهار کرد: با عدم حضور در دوره‌های اول و ششم مجلس شورای اسلامی، نصف دولت‌های هاشمی بهرمانی و خاتمی را از نزدیک ندیده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ارزیابی عملکرد دولتهای نهم و دهم نگاه نقادانه و عادلانه داشت، خاطر نشان کرد: دولتهای احمدی‌نژاد دارای نقاط مثبت و منفی مهمی بودند.

این مسئول با اذعان بر اینکه دولت های آقای هاشمی رفسنجانی پر کار بود، ابراز کرد: بعد از انقلاب، رکود پرکاری و دوندگی به دولت‌های نهم و دهم تعلق می‌گیرد و بنده به احمدی‌نژاد نمره اول را می‌دهم.

باهنر، یکی دیگر از ویژگیهای مثبت دولتهای نهم و دهم را علاقه وافر، شدید و افراطی رئیس جمهوری فعلی برای خدمت گذاری به مردم ذکر کرد و بیان داشت: احمدی‌نژاد و دولت او ساده زیست بودند ولی حلقه‌های سوم به بعد آن دارای مفسده‌های اقتصادی داشت.

وی شجاعت و بی‌باکی رئیس جمهوری را در موضع گیری‌های داخلی و خارجی و احیای گفتمان اول انقلاب را از دیگر ویژگی‌های مثبت رئیس جمهوری فعلی اعلام کرد و با تبیین تفاوت اندک شجاعت و بی‌باکی، اعتقاد دارد شخص بی‌باک، بی‌کله است و خودش و دیگران را بدبخت می‌کند.

به گفته این فعال سیاسی، شجاعت تا یک حدی درست و قابل است ولی از آن به بعد جزو نقاط ضعف و منفی یک شخص و مسئول محسوب می‌شود.

باهنر در ادامه با تصریح بر اینکه رئیس جمهوری فعلی به خرد جمعی اعتقادی ندارد، یاد آور شد: هر شخصی که می‌خواست نقد و مشورتی بدهد، احمدی‌نژاد این نقد‌ها را بر نمی‌تابید که از جمله نقاط بسیار مهم او قلمداد می‌شود.

وی با انتقاد شدید از حذف شدن تعداد زیادی از ساختارهای اجرایی و ضربه به سیستم برنامه‌ریزی کشور توسط رئیس جمهوری فعلی از جمله سازمان برنامه و بودجه با قدمت ۵۰ساله، این سازمان را مغز متفکر و تعادل بخش در برنامه ریزی کشور خواند

این مسئول در ادامه هم چنین با انتقاد شدید از انحلال حدود ۳۰شورای عالی در کشور توسط رئیس جمهوری فعلی، علی رغم احیای تعدادی از شوراهای عالی، چون احمدی‌نژاد به وجود آن‌ها اعتقادی نداشت در حداقل ضرودت از شوراهای ابقا شده استفاده کرد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور با ابراز وجود برخی از مشکلات در سازمان برنامه و بودجه کشور و ضرورت رفع این مشکلات، بر راه اندازی مجدد این تشکیلات در اولین گام کاری در دولت احتمالی خود و یا توسط شخص دیگری که رئیس جمهور دور یازدهم می‌شود، تاکید و توصیه کرد.

باهنر با بیان اینکه رئیس جمهوری فعلی در بخش سیاست خارجی دولت‌های خود شل کن و سفت کن داشت، متذکر شد: احمدی‌نژاد زمانی سخن از هولوکاست که یک چیز جعلی است و ما آن را قبول نداریم، می‌گفت و برای سخنان او کشور هزینه‌های زیادی پرداخت کرد و درآمد هم داشت و از طرف دیگر دوست همیشگی احمدی‌نژاد (مشائی) سخن از دوستی با ملت بزرگوار رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کرد.

وی در ادامه از رفاقت ۲۰ساله خود با احمدی‌نژاد قبل از آغاز دور اول دوران ریاست جمهوری او خبر داد و اظهار کرد: در اوایل دولت نهم از رئیس جمهوری فعلی خواستم با استفاده از ۵ اصولگرای رقیب در انتخابات، دولت مقتدری اصول گریان را تشکیل دهد ولی در پاسخ تاکید کرد من ژنرال نمی‌خواهم، بلکه سرباز می‌خواهم.

عضو شاخص فراکسیون عضو گرایان مجلس، از عدم وجود سیاست راهبردی در دولت رئیس جمهوری فعلی نیز ابراز گله‌مندی شدید کرد و خاطر نشان کرد: این در حالی بود که مملکت دارای سیاست‌هایی از جمله قانون خدمات مدیریت کشوری، اصل ۴۴، هدفمندی یارانه‌ها و برنامه توسعه پنج ساله داشت.

باهنر یکی از نمونه‌های بارز خسارت‌های شدید عدم وجود سیاست راهبری در دولت احمدی‌نژاد را ایجاد بنگاههای زود بازده اقتصادی و اعطای وام به غیر شاعلین جهت حل معضل بیکاری بر شمرد.

به گفته وی، ایجاد یک شغل پایدار علاوه بر پول نیاز به تخصص، کار آفرینی، بازار مصرف ومواد اولیه دارد، این در حالی می‌باشد برای راه اندازی بنگاههای زود بازده بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرف شد که متاسفانه اکثریت آن‌ها تعطیل و بسیاری از تحصیل کردگان که در گذشته بیکار بودند تبدیل به بیکار مقروض و برخی نیز در زندان هستند.

کاندیدای احتمالی دور یازدهم ریاست جمهوری با اذعان بر گیج شدن خود از شنیدن خبرهای دوندگی و زخمت کشی رئیس جمهوری فعلی در رسانه‌ها از جمله سفر به ونزوئلا ظرف مدت ۱۵ روز که تاازتهران تا آن کشور۲۰ساعت فاصله دارد، سفر دوم احمدی‌نژاد را ضروری ندانست.

باهنر از نگاه رئیس جمهوری به مسائل کشور، پروژه‌ای یاد کرد و افزود: از جمله آن‌ها راه اندازی بنگاههای زود بازده اقتصادی و نیز مسکن مهر بوده است.

وی ایجاد مسکن مهر را در کشور یک پروژه بسیار خوب توصیف کرد ولی به دلیل نداشتن مدیریت درستی پولی و مالی، از بدهکاری ۴۰هزار میلیاردی بانک مسکن به بانک مرکزی پرده بر داشت واعتقاد دارد هر یک تومانی بانک مرکزی پول تولید می‌کند، حدود ۵ تومان به میزان نقدینگی کشور افزایش می‌یابد که متاسفانه سبب ایجاد تورم ۴درصدی شد که در ۲۰سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این تذکر که ده واحد از این ۴۰درصد میزان تورم از محل مسکن مهر بوده است، تاکید داشت: مردم از اشتغال و گرانی سخت تحت فشارند و برخی از خانواده‌ها عاصی شده‌اند و پدر آنان را در آورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز