خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی مدیران روزنامه‌های گیلان:

افزایش قیمت‌ها موجب تعطیلی نشریات محلی می‏‎شود

asdasd

مدیر عامل شرکت تعاونی مدیران روزنامه‌های گیلان از افزایش دو برابری نرخ تک فروش روزنامه‌های محلی استان از اول مهر ماه جاری خبر داد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت تعاونی مدیران روزنامه‌های گیلان از افزایش دو برابری تک فروش روزنامه‌های محلی استان از اول مهر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران از رشت، یونس رنجکش کیسمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل روند افسار گسیخته قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر است.

وی خاطر نشان کرد: مدیران ۹روزنامه محلی گیلان به ناچار تصمیم بر این گرفتند تا برای جبران بخشی از هزینه‌های انتشار روزنامه و مقابله با تورم و جبران هزینه‌های انتشار قیمت هر شماره روزنامه را از اول مهر ماه جاری از دویست تومان به ۴۰۰ تومان افزایش دهند.

این مدرس دانشگاه در رشته رسانه، اذعان کرد: هرچند که افزایش قیمت موجب کاهش خوانندگان
می‌شود، اما مدیران روزنامه‌ها به ناچار و برای بقای ادامه فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی تصمیم به افزایش قیمت گرفتند.

رنجکش کیسمی، یاد آورشد: دولت هر ساله یارانه‌هایی را برای حمایت از مطبوعات در نظر می‌گیرد ولی این حمایت‌ها برای نشریات محلی جوابگو نیست، در صورتی که بخشی مهمی از هدف اطلاع رسانی از طریق نشریات محلی انجام می‌شود و از دولت در خواست می‌کنیم با توجه به آسیب پذیر بودن نشریات محلی، نگاه ویژه‌ای به آنان داشته باشد.

وی تصریح کرد: ادامه روند افزایش قیمت‌ها در آینده نزدیک موجب تعطیلی و مشکلات بسیاری برای اکثر نشریات محلی این استان ایجاد خواهد کرد.

به گفته صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه معین، در استان گیلان ۱۳۴ نشریه محلی دارای مجوز هستند که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر را در قالب کارکنان تحریریه و شبکه‌های اداری و اجرایی را مشغول به کار کرده است.

رنجکش کیسمی، تاکید کرد: مشکلات تامین نیازهای چاپ و نشر ضمن کاهش افت کیفی نشریات محلی و تیراژ آن‌ها شاغلین این بخش را هم تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: برای برون رفت از این وضعیت در کنار حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداخت به موقع یارانه‌ها، مسئولین استانی نیز باید برای حفظ اشتغال موجود در رسانه‌های استان و نیز پویایی نشریات محلی به دنبال راه حل جدی باشند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مدیران روزنامه‌های گیلان در پایان، بیان داشت: این تعداد نشریه محلی در گیلان ظرفیت فوق العاده‌ای است که می‌تواند در گردش صحیح اطلاعات و اخبار و توسعه استان بسیار تاثیر گذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز