خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

ناوشكن جماران2 از مصادیق بارز تولید ملی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۰

ناوشكن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان برنادل این مرز و بوم است/ این ناوشكن با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

ایلنا- گیلان: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،تاکید کرد: ساخت ناوشکن جماران دو در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل قواست.

به گزارش ایلنا از گیلان،سردار احمد وحیدی در جریان به  آب‌اندازی ناوشكن پیشرفته جماران دو،اظهار داشت: در اجرای تدابیر فرمانده معظم كل قوا كه مسئله دفاع از مرزهای دریایی را در درجه اول اهمیت تعیین فرمودند، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راهبرد ارتقاء توان دریایی نیروهای مسلح را با جدیت در دستور كار قرار داد.

وی ابراز کرد: با توكل به خدا و تلاش فرزندان برومند و رشید ملت ایران در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به حمدالله موفقیت‌های بزرگی را كسب كرد.

این مسئول یكی از این موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند و خیره‌كننده طراحی و ساخت ناوشكن جماران 2 پیشرفته عنوان  و خاطر نشان کرد: این دست آورد  با تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرین وزارت دفاع و با همكاری ده‌ها شركت و مركز علمی و دانشگاهی به منصه ظهور رسید.

وحیدی ابراز کرد: ناوشكن جماران پیشرفته، جلوه درخشان دیگری از خودباوری، خردمندی و خلاقیت جوانان برنادل این مرز و بوم  و  با هدف حراست و پاسداری از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از مأموریت‌های مقابله با قاچاق انسان، كالا و مواد مخدر در شمال كشور ساخته شده است.

وی  قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشك و رادارهای تاكتیكی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد را از ویژگی‌های مهم ناوشكن جماران پیشرفته برشمرد و   اذعان کرد:تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الكترونیك از دیگر خصوصیات این شناور به شمار می‌رود.

به گفته وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح ن،اوشكن جماران پیشرفته كه حدود 100 متر طول و بیش از 1300 تن وزن دارد از كاربردی‌ترین ناوشكن‌های موجود دنیا  است  كه در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار گیرد.

وحیدی با تصریح بر این که  اگر بنا بود این ناوشكن رزمی- عملیاتی از خارج خریداری شود، باید بیش از 4 برابر هزینه می‌شد،بیان داشت: مراحل تست‌های نهایی ناوشكن جماران پیشرفته ظرف دو تا سه ماه آینده انجام و در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی الحاق خواهد شد.

او  دریای خزر دریای صلح و دوستی و مودت و همكاری بین كشورهای حاشیه آن  نامید و متذکر شد:  ناوشكن جماران پیشرفته تحكیم‌بخش این روند و امنیت پایدار در منطقه است.

این عضو هیئت دولت جماران پیشرفته را نماد اقتدار و پیشرفت صنایع دفاعی وزارت دفاع بویژه صنایع دریایی این وزارتخانه  خواند و  اعتقاد دارد این ناوشكن از مصادیق بارز و برجسته تولید ملی وحمایت از كار و سرمایه ایرانی است كه به حمدالله در سالی كه به همین نام نامگذاری شد، ساخت آن به اتمام رسید.

 وحیدی،این موفقیت بزرگ را  به محضر فرمانده معظم كل قوا تبریک گفت  و از متخصصان و كارگران خدوم و خستگی‌ناپذیر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و همه كسانی كه این وزارتخانه را در این اقدام مهم یاری كرده‌اند،تشکر کرد.

 وی یاد آور شد:در آستانه سال جدید این دستاورد ارزشمند را به عنوان عیدی وزارت دفاع به همه هموطنان عزیز به ویژه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌كنیم.


وزیر دفاع در پایان،اظهار کرد: انشاالله دستاوردهای بزرگ دیگری در حوزه دریایی در دست اقدام داریم كه در نیمه اول سال 92 به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز