خبرگزاری کار ایران

رئیس شعبه ۱۱ محاکم تجدید نظر دادگستری کل گیلان:

موسس نیروی انتظامی در حکومت اسلامی امام علی (ع) است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۱۵

به فرموده امام علی (ع) یک شب نگهبانی فضیلتی بالاتر از عمری دارد که روز آن به روزه داری و شب آن به نماز بگذرد/پلیس شناسنامه یک ملت است/پلیس بنیانی مقدس در حکومت اسلامی است

ایلنا- رشت: رئیس شعبه 11 محاکم تجدید نظر دادگستری کل گیلان  پلیس را بنیانی مقدس در حکومت اسلامی معرفی کرد و گفت: موسس نیروی انتظامی در حکومت اسلامی امام علی (ع)است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام غلام عباس محمدی کاشانی، در نشستی با کارکنان عقیدتی سیاسی انتظامی  گیلان،جایگاه نیروی انتظامی در نظام اسلامی را تشریح  و اظهار کرد: نیروی انتظامی بنیانی مقدس است که مؤسس آن در حکومت اسلامی، امیرالمومنین علی علیه السلام است.

وی خاطر نشان کرد:: این نهاد مقدس با جمع شدن افرادی نخبه و برجسته از لحاظ ایمان و بنیه جسمی و متخلق به اخلاق اسلامی تشکیل شده است.

وی متذکر شد: این نهاد با گزینش افرادی سرآمد از حیث اعتقاد و استوار در انجام تکالیف شکل گرفت و  تنها شرطی که از سوی شرطة الخمیس مطرح شده بود، این بود که در قیامت امام (ع) شخصاً آنان را شفاعت کند.

این مسئول ،ابراز  کرد: همان گونه که در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم، آنچه که جایگاه نیروی انتظامی را در نظام اسلامی برجسته ساخته است، مجاهدت در دو جبهه داخلی و بیرونی است.

محمدی کاشانی، یادآور شد: نیروی انتظامی دوشا دوش نیروی نظامی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی شرکت داشته و مسئول انتظام بخشی و برقراری امنیت در داخل محسوب می شود.

وی  به فضیلت کار پلیس اشاره و بیان داشت: به فرموده امام علی (ع) یک شب نگهبانی فضیلتی بالاتر از عمری دارد که روز آن به روزه داری و شب آن به نماز بگذرد.

رئیس شعبه 11 محاکم تجدیدنظر دادگستری کل  گیلان،با بیان اینکه پلیس در جایگاهی است که هر روز آن بر عمری فضیلت دارد، پلیس را شناسنامه یک ملت معرفی و  اذعان داشت: انسان وقتی از دنیا می رود، در چند مورد پرونده اعمال وی باز است و نیروی انتظامی اینگونه است که برای تلاش در برقراری امنیت بعد از مرگ هم در پرونده اعمالش ثواب نوشته می شود.

محمدی کاشانی، در پایان با تأکید بر اینکه هر روز از سرمایه عمر انسان کاسته می شود، تصریح کرد: همگی باید قدر لحظه ها و توفیقی که در راه خدمت به نظام اسلامی نصیب ما شده است را بدانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز