خبرگزاری کار ایران

به مناسبت سی وچهارمین سالروز دهه فجر؛

نمایشگاه جلوه‌های حضور بانوان گیلان در انقلاب افتتاح شد

کد خبر : ۴۲۹۷۵

هم اكنون 60 درصد دانشجویان دانشگاه های كشور را دختران تشكیل می دهند و حضور زنان در عرصه های نانو تكنولوژی، پزشكی،هوا و فضا و غیره برجسته بوده كه اینها از بركات نظام است/ اكنون باوجود همه سختی ها، فشارها و گرانی ها مردم همچنان در صحنه هستند.

ایلنا- رشت:  نمایشگاه جلوه های حضور بانوان گیلان در انقلاب اسلامی در سومین روز از ایام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی سال 91 با حضور معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت،معاون توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان در مراسم افتتاح این نمایشگاه  در سالن مارلیك رشت با اشاره به نقش بی بدیل زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس،خواستار تداوم این نقش آفرینی در تمامی عرصه ها شد.

خسرو صادقی،خاطر نشان کرد: كمك، تشویق، ترغیب و حمایت های بانوان در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در پشبرد اهداف عالیه نظام داشته كه كمتر از مردان نبوده است.


وی ابراز کرد مادران ایران زمین فرزندانشان را راهی عرصه های جنگ و مبارزه با رژیم ستمشاهی كردند از این رو باید پیرامون فداكاری های زنان ایرانی كتاب ها نوشته شود تا ماندگار شود.


این مسئول،تصریح کرد: بانوان در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی نقش های ارزنده ای داشته و دارند.


به گفته صادقی، هم اكنون 60 درصد دانشجویان دانشگاه های كشور را دختران تشكیل می دهند و حضور زنان در عرصه های نانو تكنولوژی، پزشكی،هوا و فضا و غیره برجسته بوده كه اینها از بركات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما كار تمام نشده و باید با وحدت و همدلی، تلاش و كار و تولید بیشتر گام های بعدی را با موفقیت بیشتر برداریم.


وی بیان داشت: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب در عرصه های بین المللی نیز رشد چشمگیری داشته و به اعتراف دشمنان نظام، ایران یكی از پنج موضوع مهم دنیاست در حالی كه زمانی همین كشورها از ایران حق توحش می گرفتند و خود را برتر می دانستند.


معاون استاندار گیلان معتقد است،باید قدر این دوران را بدانیم اگرچه با مشكلاتی مانند جنگ نرم روبرو هستیم كه بدتر از جنگ سخت است؛ در این جنگ مانند دوران دفاع مقدس دشمن رودرو نیست لذا هوشیاری، وحدت و تلاش بیشتر لازم است.


صادقی،اذعان داشت  اكنون باوجود همه سختی ها، فشارها و گرانی ها مردم همچنان در صحنه هستند و در 22 بهمن نیز یكبار دیگر بصیرت و اگاهی خود را به نمایش می گذارند و با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق می كنند.


وی  یادآور شد: باید به این مردم خدمت كرد زیرا این مردم با تشخیص درست و به موقع به عنوان حامی انقلاب همیشه در صحنه حضور دارند و دشمنان را مایوس می كنند.


این مسئول در ادامه درباره این نمایشگاه،اظهار کرد:  این نمایشگاه گوشه ای از تلاش و جلوه های بانوان استان گیلان در به ثمر رسیدن، پشتیانی از انقلاب اسلامی است.


 مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان  نیزدر مراسم افتتاح این نمایشگاه،گفت: زنان در شكل گیری، ظهور و بروز انقلاب نه تنها از مردان عقب تر نبودند بلكه دوشادوش مردان و حتی پیشقدم و پیشقراول بودند.


طیبه بزرگی افزود: زنان نه تنها در صفوف راهپیمایی بلكه در بخش های تدارك و ستادهای پشتیبانی پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشته اند و هم اكنون نیز در مناسبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش پررنگی دارند.


وی با بیان اینكه در زمان حاضر بیش از 200 نفر از زنان گیلان در پست های مدیریتی و كارشناسی مشغول بكار هستند، گفت: زنان گیلانی همپای مردان با رعایت عفت و پاكدامنی در عرصه های مختلف حضوری فعال دارند.


این مسئول، خاطرنشان كرد: هم اكنون زنان ایرانی به ویژه مادران رسالتی سخت از دوران جنگ به عهده دارند همانطوری كه ان روزها رسالت زن ایرانی همراهی با پدر، همسر، برادر بود اكنون هوشیاری برای یك جنگ تمام عیار، جنگ نرم لازم است.


بزرگی،متذکر شد: در آن زمان مادری تنها فرزندش را قربانی انقلاب می كرد اما امروز جنگ دشمن تسلیحاتی نیست بلكه فرهنگی است و از این رو والدین و فرزندان در خانه با دشمن نرم باید مبارزه كنند كه عرصه سهمگین بوده و جنگ با آن سخت تر است.


وی اضافه کرد: امروز زنان گیلانی مانند سال های گذشته با فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی صحنه ها حضور دارند و در تحكیم بنیان خانواده به عنوان اولین وظیفه ایفای نقش می كنند و فرزندان آنان طلیعه داران آینده ایران اسلامی خواهند بود.


گفتنی است  در این نمایشگاه 59 قطعه عكس از حضور زنان گیلانی در عرصه های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و عرصه های سیاسی و اجتماعی، فرهنگی عملی تا كنون به نمایشگاه گذاشته شده است.

ا این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح در سالن مارلیك مجتمع خاتم الانبیاء رشت برای بازدید عموم باز است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز