خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور گیلان:

عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای کشور کنترل قانونی نمی شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۱

ئیس پلیس راهور گیلان از عدم نظارت لازم و قانونی بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای کشور از جمله در استان گیلان ابراز نگرانی کرد و اذعان داشت: برای خودرویی که در پارکینگ پلیس راهور گیلان بوده برگ معاینه صادر شده است.

ایلنا- رشت: رئیس پلیس راهور گیلان از عدم نظارت لازم و قانونی بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای کشور از جمله در  استان گیلان ابراز نگرانی کرد و اذعان داشت: برای خودرویی که در پارکینگ پلیس راهور گیلان استقرار داشته برگ معاینه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، سرهنگ سید تقی امینی بعد از ظهر امروز در چهارمین نشست مشترک فرماندهان راهور و معاونان و مدیران عامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کلان شهرهای کشور در سالن اجتماعات یکی از هتل های این شهر برگزار شد، تاکید کرد: در صدور برگ و ساختار معاینه فنی خودروها کشور به ویژه گیلان اشکالات بسیار جدی وارد است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز بحث معاینه فنی خودروها به درستی هدایت نمی شود و استانداری، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی هر کدام بخشی را پی گیری می کنند و تا به امروز به این نتیجه نرسیده ایم که صدور برگ معاینه فنی باید به چه شکلی باشد.

این مسئول، با ابراز نگرانی شدید از صدور ابلاغیه ای مبنی بر عدم استفاده از وجود کارشناسان خبره برای اصالت خودروها، ابراز کرد: بروز این امر بستری برای افراد متخلف که در مراکز معاینه فنی مشغول به فعالیت هستند فراهم کرده که بدون هیچ گونه کنترل و نظارت قانونی در حال صدور برگ معاینه فنی هستند.

سرهنگ امینی، تصریح کرد: من به جرات این می توانم ادعا داشته باشم  از این به بعد هر شخصی که دلش خواست می تواند مغازه ای باز کند و برگ معاینه فنی خودرویی صادر کند، بدون این که هیچ گونه کنترل و نظارتی بر عملکرد آنان صورت بگیرد و این مسئله یک مشکل اساسی قلمداد می شود و باید برای رفع آن چاره ای اندیشید.

وی یاد آور شد: برای خودرویی که در پارکینگ پلیس راهور گیلان پارک و نگهداری بوده، همان روز برگ معاینه فنی بدون انجام مراحل قانونی صادر شده است و بروز این گونه تخلفات ناشی از عدم نظارت بر عملکرد متصدیان مراکز معاینه است و هر کسی در کشور دلش بخواهد می تواند این برگه تست سلامت وسایل نقلیه را صادر کند.

کارشناس عالی تصادفات پلیس راهور گیلان با تاکید بر این که به هیچ و جه تجهیزات ایمنی،اصالت و سلامت زیست محیطی خودروها رعایت و لحاظ نمی شود، یکی دیگر از نگرانی های خود را وجود تبصره سه ماده دو قانون برخورد با تخلفات رانندگی عنوان کرد.

سرهنگ امینی با اذعان بر این که این ایراد قانونی به نیروی انتظامی وارد است، بیان داشت: طبق این قانون راهنمایی و رانندگی مجاز است از گزارش داوطلبان مورد وثوق آموزش‌دیده كه دارای حداقل مدرك تحصیلی كارشناسی بوده و دوره آموزشی لازم را دیده باشنددر تشخیص تخلف و صدور قبض جریمه توسط مأموران این ماده استفاده کند.

به گفته وی، رانندگان خودروهای شخصی در صورت عدم توجه به فرمان ایست و پرچم پلیس مدرسه 3 نمره و خودروهای عمومی 5 نمره منفی دریافت می كنند.

این مسئول با اشاره به وجود تبعیض در نحوه به کارگیری افراد در پلیس مدرسه با سایر بخش ها جهت صدور برگ جریمه، متذکر شد: طبق تبصره سه ماده دو قانون برخورد با تخلفات رانندگی افراد باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کاشناسی باشند ولی افرادی که به عنوان پلیس مدرسه و به صورت همكاران افتخاری پلیس پس از گذراندن دوره های آموزشی، برگه های جریمه در اختیارشان گذاشته می شود می توانند مدارک کمتر هم داشته باشند.

سرهنگ امینی با طرح این سوال که چطور به همکاران افتخاری پلیس مدرسه آن قدر اختیار می دهیم که بتوانند برای رانندگان متخلف جلوی مدارس بدون هیچ برخورد مستقیمی تخلف ثبت کنند اما نمی توانیم از وجود کارکنان شهرداریها، ادارات و نهادها و افراد ذی صلاح با مدارک تحصیلی پائین تر استفاده کنیم.

وی اصلاح هر چه سریعتر تبصره سه ماده دو قانون برخورد با تخلفات رانندگی بسیار ضروری خواند و گفت: باید اصلاحیه به نحوی باشد که  افراد همکار افتخاری با مدارک تحصیلی کمتر را به عنوان پلیس مدرسه  به کار گرفت تا مشکلات موجود در این بخش بر طرف شود.

رئیس پلیس راهور گیلان در پایان، اظهار داشت: در این استان شهرداری و عوامل آن در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی می توااند بسیار زیاد کمک حال ما باشند.

از دیگر برنامه های مراسم پخش کلیپی بود که علی رغم  آغاز  چندین باره حدود دو دقیقه ای آن با مشکل فنی مواجه ودر نهایت برای حاضران پخش نشد و مجری دلیل قطع و وصل آن را  را نوسانات برق سالن  هتل کادوس عنوان در نهایت  تصمیم گرفته شد کلیپ مذکور در مراسم اختتامیه پخش شود.

از دیگر مشکلات این نشست مهم قطع مکرر صدا در صوت سالن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز