خبرگزاری کار ایران

وزیر راه:

1.5 میلیون واحد مسکن مهر امسال در ایران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۵

قصد داریم امسال تعداد 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در بافت فرسوده، شهرهای زیر 25 هزار و بالای 25 هزار نفر و در شهر و روستاها افتتاح کنیم.

ایلنا- گیلان: وزیر راه و شهرسازی،گفت:امسال 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،علی نکیزاد در حاشیه سفر اخیر خود به گیلان با اعلام این خبر،افزود: قصد داریم امسال تعداد 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در بافت فرسوده، شهرهای زیر 25 هزار و بالای 25 هزار نفر و در شهر و روستاها افتتاح کنیم.

وی اذعان کرد:اگر این اتفاق مهم انجام شود تعداد 980 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی برای سال آینده باقی می‌ماند.

*افتتاح 62 هزار واحد مسکن گیلان در سال جاری


این عضو هیئت دولت دهم جمعیت گیلان را طبق سرشماری سال 85 تعداد 2 میلیون و 404 هزار نفر عنوان کرد و  ابراز داشت: این جمعیت در قالب 670 هزار خانوار و 670 هزار واحد مسکونی است.

نیکزاد با بیان اینکه تعداد 167 هزار واحد مسکونی در دولت نهم و دهم در شهرها و روستاهای گیلان در حال احداث است، تصریح کرد: 30 درصد مجموع مسکن موجود در گیلان در دولت نهم و دهم ساخته شده و قصد داریم تا پایان عمر دولت دهم تعداد واحدهای مذکور را به پایان برسانیم.

وی به افتتاح 68 هزار واحد شهری و روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال می‌خواهیم 62 هزار واحد مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالک را در گیلان افتتاح کنیم و در این صورت 37 هزار واحد برای سال آینده باقی می‌ماند.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بالغ بر 12 هزار واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی گیلان تاکنون افتتاح شده است، بیان کرد: تعداد 50 هزار واحد باقی‌مانده است.


وی بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر گیلان را در رشت عنوان کرد و یادآور شد: بالغ بر 30 هزار واحد مسکن مهر در رشت در دست ساخت است.

*بررسی موضوع افزایش نرخ اقلام ساختمانی در کشور


نیکزاد درباره افزایش نرخ کالای ساختمانی ابراز کرد: یک گروه کارشناسی موضوع افزایش نرخ اقلام ساختمانی را بررسی می‌کند.


وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی که در مرحله اسکلت‌بندی، سفت‌کاری و نازک‌کاری هستند تلاش می‌شود در موعد مقرر به پایان برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز