خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

گلستان ظرفیت تولید50 درصد پنبه کشور را دارد

بین تولید و صنعت در محصول پنبه فاصله زیادی وجود دارد و انتظار می رود یکی از خروجی های اصلی این همایش اتصال زنجیره های تولید باشد.

گرگان- ایلنا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با زیرساخت های موجود و شرایط اقلیمی مساعد گلستان ظرفیت تولید 50 درصد پنبه کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، عیسی امامی در نخستین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه گفت: لازمه خودکفایی در همه بخش ها، توسعه و خودکفایی در بخش کشاورزی است.

وی افزود: حل معضل بیکاری جوانان که امروز یکی از مهم ترین دغدغه های نظام و مشکلات کشور است نیز با توسعه این بخش و خصوصاً کشت این محصول تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه 7 ماه از آغاز سال گدذته اما هنوز مشخص نیست برخی از مدیران چرا در معنا کردن تأکیدات رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی کاری انجام نداده اند و یا اینکه هنوز نتوانسته اند معنای حمایت از تولید داخلی را عملی کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز سهم بخش کشاورزی در اقتصاد مردم استان 23 درصد است در حالیکه بخش خدمات بیش از 50 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است این در حالیست که گلستان قطب کشاورزی ایران است.

وی گفت: باید نوع نگاهمان را به تولید، اقتصادی و تجاری کنیم تا بتوانیم در این شرایط سخت امروز اقتصاد مقاومتی را که همواره مورد تأکید رهبری بوده را عملی کنیم.

وی اعلام کرد: بین تولید و صنعت در محصول پنبه فاصله زیادی وجود دارد و انتظار می رود یکی از خروجی های اصلی این همایش اتصال زنجیره های تولید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیکاری جوانان استان اشاره و بیان کرد: کسانی که دست به بزه می زنند افرادی هستند که از نظر درآمد و مالی داریا مشکلات زیادی هستند و امروز ضعف اشتغال با بروز ناهنجاری های اجتماعی برابر است.

وی تدکید کرد: امروز بهره وری در بخش کشاورزی استان بسیار پایین است تا جاییکه ما رتبه 25 کشور را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز