خبرگزاری کار ایران

روحانی در مسجد جامع گلشن گرگان:

دولت تدبیر و امید یعنی به خودسری ها پایان دادن

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۷

اعتدال گرایان و اصلاح طلبان اهل تردید در قدرت ملی ایران نیستند و نسبت به حقانیت انقلاب، نسبت به توانمندی مردم، نسبت به صلابت رهبری و حق امام تردید ندارند اما نسبت به مدیرانی که یک شبه می‌خواهند ره صد ساله بپیمایند تردید دارند.

روحانی در جمع مردم گرگان گفت: عده‌ای می‌خواهند هم شورای نگهبان، هم مجلس، هم اسلام و هم امام زمان باشند اما دولت تدبیر و امید یعنی به خودسری‌ها پایان دادن.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن روحانی امروز در جریان سفرهای استانی خویش به استان گلستان سفر کرد. وی در بدو ورود به گرگان با استقبال جمعی از علما، استانداران دولت اصلاحات، نمایندگان ادوار مجلس و گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی مواجه شد.

حسن روحانی بعد از ورود به شهر گرگان به مسجد جامع گلشن رفته و در آنجا سخنرانی کرد. استقبال کنندگان از این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با سردادن شعارهایی مانند «هاشمی زنده باد روحانی پاینده باد» «اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد» «روحانی یک نفر روحانی صد نفر» «گرگان یک کلام روحانی والسلام» استقبال کردند.

حسن روحانی در جمع مردم گرگان ضمن تقدیر از اقداماتی که سپاه در طول دفاع مقدس تاکنون انجام داده است، اظهار داشت: مردم با عمق وجود سپاه را دوست دارند اما مبادا عده‌ای آبروی شما را برای رسیدن به اهدافشان زیر سوال ببرند مردم ایثارگران عزیز را از سردشت گرفته تا اروندکنار از یاد نخواهند برد.

روحانی خطاب به سپاهیان افزود: نگذارید عده‌ای سودجو از آبروی شما سوءاستفاده کنند. امام به شما گفت در امور سیاسی مداخله نکنید. من شکی ندارم که سپاهیان عزیز وصایای امام را هرگز از یاد نخواهند برد و اینکه برخی از مسئولین گفتند سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند همه را خوشحال کرده است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اولین سخنرانی خود در استان گرگان اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: من اولین سخنرانی‌ام در سال ۱۳۴۴ در گرگان بود من با شهر شما محافل شما، علمای شما و دانشجویان شما از سال ۱۳۴۴ آشنا هستم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه اولین اقدام دولت تدبیر و امید کاهش نرخ بیکاری خواهد بود عنوان کرد: ‌استان شما استعداد فراوانی برای اشتغال و رونق دارد اینجا سرزمینی است که فقط صنعت توریسم می‌تواند بیکاران را به اشتغال برساند اینجا سرزمین تاریخی است و‌‌ همان جایی است که تاریخ نویسان نامش را جرجان می‌گویند.

وی ادامه داد: گرگان‌‌ همان جایی است که شعرا، فلاسفه، میرداماد‌ها و حکیم جرجانی‌ها از آن برخواسته‌اند چرا باید محصولات کشاورزی این استان برای بسته بندی و صنایع تکمیلی به دیگر استان‌ها فرستاده شود برای بسته بندی محصولات نیز می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز عده‌ای می‌گویند اعتدال گرایان اهل تردید هستند، تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند اعتدال گرایان اهل تردید هستند.ما از افراط گرایی و خودسری به دور هستیم. اعتدال گرایان و اصلاح طلبان اهل تردید در قدرت ملی ایران نیستند و نسبت به حقانیت انقلاب، نسبت به توانمندی مردم، نسبت به صلابت رهبری و حق امام تردید ندارند اما نسبت به مدیرانی که یک شبه می‌خواهند ره صد ساله بپیمایند تردید دارند.

در این بین حاضران و هواداران با سردادن شعارهایی مانند «روحانی روحانی پرچم ایران مرا پس بگیر» به استقبال از سخنان او پرداختند و او در ادامه گفت: مردم عزیز و قهرمان از بی‌تدبیری‌ها رنج می‌برند مردم سرزمین ایران سربلند و آزاد می‌خواهند ایران کشوری بزرگ استراتژیک با قدرت و با عظمت است.

وی ادامه داد: اگر ایران کشوری با عظمت است مدیران آینده باید با عظمت آن تناسبی داشته باشند مردم در فکر انتخاب مدیر لایق برای استفاده از فرصت‌ها هستند مردم ما اهل تحقیر نخواهند بود همانطور که اهل تردید نیستند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: اگر ما در ۲۴ خرداد دست به کار نشویم فرصت تغییر از دست رفته است من به افراطیون نگران می‌خواهم بگویم نگران باشید یا نباشید مردم شما را نمی‌خواهند.

روحانی در ادامه با تاکید براینکه کلید من شما جوانان هستید، خاطرنشان ساخت: کلید من شما جوانان، ۷۵ میلیون ایرانی و نخبگان کشور است ما استحقاق این همه رنج، گرانی، بیکاری و توهین در عرصه بین المللی را نداریم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتشار خبر رد صلاحیت او در یکی از خبرگزاری‌ها گفت: خبرگزاری محترم که همه می‌دانند پولت از کجاست وابسته به کجا هستی؟ می‌دانی حسن روحانی برای چه آمده؟ حسن روحانی آمده است تا بگوید هر کس باید جای خود بوده و حق ندارد جای دیگران بنشیند عده‌ای می‌خواهند هم شورای نگهبان هم مجلس و هم اسلام (خجالت می‌کشم به زبان آورم) و هم امام زمان باشند.

وی ادامه داد: نامه‌ای که امروز صبح برای حجت الاسلام خاتمی نوشتم و خواستم یک بار دیگر بر این نکته پافشاری کنم که هدفی جز عزت ملت ایران نخواهیم داشت کاری که آیت الله هاشمی و حجت الاسلام خاتمی انجام داده‌اند نه برای خود، نه برای جناح و نه برای حزبی بود این کار تنها برای شاد کردن دل مردم بود.

روحانی در ادامه ازهاشمی و خاتمی از طرف مردم گرگان سپاسگذاری کرده و اقدامات آنان را نوعی انجام وظیفه سنگین برای نجات اقتصاد کشور و تعالی در عرصه انتخابات دانسته است.

روحانی در پایان با اشاره به اینکه شکاف بین جناح‌های مختلف سیاسی و دولت تدبیر و امید کم خواهد شد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید دولت حقوق شهروندی خواهد بود و در فرصت‌های اجتماعی فرقی بین زنان و مردان وجود نخواهد داشت همچنین فرقی بین فارس و ترکمن وجود ندارد و جوانان در دانشگاه‌ها از فضای آزادتری برخوردارند در این دولت از انتقاد دانشجویان استقبال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز