خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

سد لاستیکی گنبد در دست اجرا است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۳

سد لاستیکی گنبد که در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی واقع شده است با هدف ذخیره‌سازی 1.5 میلیون متر مکعب آب، تضمین آب 2600 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود در حال ساخت است.

ایلنا:مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سد لاستیکی گنبد که در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی واقع شده است با هدف ذخیره‌سازی 1.5 میلیون متر مکعب آب، تضمین آب 2600 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا در گرگان،مهندس ایرج حیدریان گفت: ساخت سد لاستیکی گنبداز سال 1389 شروع شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در حال اجرا است.عملیات اجرایی این پروژه شامل خاکبرداری وپی‌کنی،اجرای کاتاف، اجرای سازه بتنی،نصب لاستیک و... است.

وی در ادامه، ضمن اشاره به اهداف جانبی این طرح تصریح کرد:جلب توریست، مسائل زیست محیطی و افزایش سطح تراز آب جهت سهولت پمپاژ آب به مزارع اطراف و بهسازی سواحل و جلوگیری از آب شستگی رودخانه از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این سد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی گلستان در پایان افزود: این سد، سومین سد لاستیکی استان پس از سد لاستیکی خواجه نفس در بندر ترکمن و دیگچه در گنبدکاووس، بر روی رودخانه گرگانرود است و با اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال در دست اجراست.

 سد لاستیکی گنبد بر روی رودخانه گرگانرود و در بالادست سدلاستیکی دیگچه در پنج کیلومتری شهر گنبد واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز