خبرگزاری کار ایران

دستگاه ها هیچ بهانه ای برای انجام ندادن پروژه های حوادثی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۶

دستگاههای اجرایی برای توقف یا انجام ندادن پروژه ها ی حوادثی مدیریت بحران در شهرستانها هیچ عذر و بهانه ای ندارند.

ایلنا- گرگان:مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دستگاههای اجرایی برای توقف یا انجام ندادن پروژه ها ی حوادثی مدیریت بحران در شهرستانها هیچ عذر و بهانه ای ندارند.


به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان،قاسم سمیعی  در نشست با دبیران مدیریت بحران شهرستانهای استان افزود: 80درصداعتبارات حوادثی به دستگاهها اختصاص یافته و موافقت نامه نیز با آنها مبادله شده است.


وی تصریح کرد: فرمانداری ها استان موظف هستند این پروژه ها را بررسی کرده و از پیشرفت، عدم پیشرفت و به طور کلی روند انجام کار این اداره کل را آگاه كنند.


به گفته وی؛ موضوع پروژه های حوادثی دغدغه ای است که معاون امور عمرانی استاندار نیز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بر آن صحه گذاشته و با توجه به این نگرانی جابه جایی اعتبارات پروژه ها را مطرح ساخته است.


مهندس سمیعی با اشاره به تجهیزاتی که از سوی مدیریت بحران استان به دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها اختصاص یافته، افزود: این وسایل حتما می بایست در حوزه مرتبط با مدیریت بحران به کار گرفته شود و چنانچه غیر از این باشد دبیران باید پاسخگو باشند.


وی یادآور شد: این وسایل و تجهیزات می بایست در همان محل و شهرستان محل خدمت و دبیرخانه شورا استقرار یافته و همیشه آماده به کار باشد.


دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تاکید بر مستندسازی به عنوان مهمترین وظیفه دبیران حوادث شهرستانها افزود: مستندسازی اصولی و به همراه گزارش به موقع حوادث می تواند در ترسیم چهره واقعی حوادث و میزان اعتبار اختصاصی به آن شهرستان کمک کند.


سمیعی تصریح کرد:ارایه برنامه جامع سالانه ازسوی دبیران که مبتنی برامکانات و واقعیت های موجود شهرستان است می تواند مسیر را برای فعالیت منظم، دقیق و بابرنامه در دبیرخانه های شهرستانی مهیا سازد.


وی با اشاره به خرید بیل مکانیکی زنجیری و لودر برای مدیریت بحران استان یادآور شد: این وسایل شامل دو بیل مکانیکی زنجیری و یک دستگاه لودر برای مدیریت موضوعات بحرانی است که توسط شهرداری ها به کار گرفته خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد:در صدد هستیم تا با دریافت اطلاعات ماشین آلات موجود در دستگاههای اجرایی استان و تشکیل بانک اطلاعاتی با همین موضوع ضمن شناسایی کاستی ها در این عرصه برای تامین نیازهای استانی اقدام کنیم.


سمیعی با تشکر از اقدامات دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای استان طی سال جاری، از آنان خواست تا کارگروههای مدیریت بحران را در شهرستانهای خود فعال کنند.
استان گلستان براساس سرشماری سال 90با بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت در شمال شرقی ایران قرار دارد این استان دارای 14 شهرستان به مرکزیت شهر گرگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز