خبرگزاری کار ایران

مصرف آبزیان بیماری های شایع در جامعه را کاهش می دهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۰

کسانی که حداقل یکبار در هفته ماهی استفاده می کنند درصد ابتلا به زوال عقلی در آنها کاهش یافته و اسیدهای چرب امگا 3 به علت خاصیت ضد التهابی و محافظت کنندگی عصبی با بهبود علائم شیزوفرنی همراه است.

گرگان- ایلنا: مصرف مستمر آبزیان بخش وسیعی از بیماری های شایع در جامعه را کاهش می دهد.

مصرف مداوم آبزیان با پایین آوردن چربی های نامطلوب خون موجب کاهش سکته های قلبی و مغزی شده و همچنین می تواند در کاهش ابتلا به آلزایمر و افسردگی ها موثر باشد.

امگا 3 در رشد و تکامل مغز کودکان و سلول های شبکیه چشم در جنین و نوزادن ضروری است.

مصرف آبزیان از ابتلا به سرطان و فشار خون جلوگیری کرده و موجب کاهش کلسترول خون می شود.

براساس این گزارش گوشت ماهی غنی از ویتامین B است و سطح ماده مخرب هموستئین را در بدن پایین آورده که افزایش این ماده در بدن موجب تخریب دیواره سرخ رگها و عروق قلبی می شود.

مصرف ماهی و آبزیان با حفظ تعادل فشار خون می تواند موجب کاهش سکته مغزی در بدن باشد.

ماهی و میگو از منابع مهم سلنیوم است که مصرف آن در وعده غذایی خانواده ها می تواند موجب افزایش سیستم ایمنی انسان، بازسازی و ترمیم بخش های تخریب شده DNA، جلوگیری از تاثیر سموم بر کبد، حذف سلول های فرسوده و غیرعادی و افزایش کلسترول خوب خونHDL و کاهش کلسترول بد خون LDL شود.

بنابر گزارش پایگاه خبری شیلات گلستان، کسانی که حداقل یکبار در هفته ماهی استفاده می کنند درصد ابتلا به زوال عقلی در آنها کاهش یافته و اسیدهای چرب امگا 3 به علت خاصیت ضد التهابی و محافظت کنندگی عصبی با بهبود علائم شیزوفرنی همراه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز