خبرگزاری کار ایران

گلستان آبانماه میزبان جشنواره مد و لباس است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۲

باید بنا به خواسته های مقام معظم رهبری، از ظرفیت های فرهنگی و هنری اسلام، برای ارائه مدهای متناسب با اصالت و ذائقه مردم بهره گیری کرد.

گرگان- ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره مد و لباس در آبان ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، غلامرضا منتظری در جلسه شورای اداری استان با اعلام این خبر گفت: مد پدیده امروز و دیروز نیست بلکه از زمان خلقت انسان به اشکال مختلف مورد توجه بوده است.

وی افزود: اگر مد را از زندگی حذف کنیم دیگر چیزی به عنوان تنوع وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر از لباس های قومی و محلی گلستان مد را حذف کنیم، زیبایی و جاذبه ای در آنها وجود نخواهد داشت.

منتظری بیان کرد: مد تجلی کننده احساسات و عواطف انسان ها و مولفه موثری در سعادت و شقاوت انسان ها به شمار می رود که در طول تاریخ حکومت های استبدادی از این ظرفیت به نفع خود بهره گرفته اند و ما متأسفانه تاکنون از آن غافل بوده ایم.

وی ادامه داد: باید بنا به خواسته های مقام معظم رهبری، از ظرفیت های فرهنگی و هنری اسلام، برای ارائه مدهای متناسب با اصالت و ذائقه مردم بهره گیری کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد: باید برای جوانان فرصت انتخاب را فراهم کنیم و الگوها و مدهای متناسبی را به بازار ارائه نماییم.

وی با اشاره به دستور رهبری و شکل گیری کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: این کارگروه بنا به دستور مقام معظم رهبری و با مسئولیت مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب مجلس و تأییدیه شورای نگهبان شکل گرفت و اولین تجربه نمایشگاه مد و لباس نیز سال گذشته در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رقم خورد که بیشترین استقبال کننده را داشت.

منتظری ادامه داد: دومین تجربه نمایشگاهی نیز از نهم تا 20 آبانماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود و اولین تجربه جشنواره مد و لباس در سطح استانی برای نخستین بار به میزبانی استان گلستان و در دیماه سالجاری برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: این نمایشگاه در چند بخش نمایشگاه و فروشگاه تولیدات تولید کنندکان بومی استان شامل مانتو، البسه مجلسی، اداری، چادر و مقنعه و بخش دیگر نیز شامل نمایشگاه لباس های بومی و محلی استان است.

وی اضافه کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه آثار تولید برگزیده کشور در حوزه چادر و مقنعه و مانتو و بخش چهارم محل عرضه مستقیم چادر با کیفیت بالا و هزینه پایین است. هم چنین در این نمایشگاه برای نخستین بار پوشاک آقایان نیز عرضه خواهد شد.

منتظری اظهار داشت: در بخش علمی این نمایشگاه نیز کرسی های آزاد اندیشی با مفاهیم مرتبط با حوزه روانشناسی رنگ ها، چرایی مد و... برگزار می شود.

نمایشگاه مد و لباس در دیماه سالجاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز