خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته برون سپاری شهرداری گرگان خبر داد:

تشکیل کارگروه درآمد در کمیته برون سپاری خدمات شهرداری گرگان

کد خبر : ۱۰۳۲۷۱

این گروه طی دوروز کاری با برگزاری نشست های تخصصی با مدیران حوزه های مربوطه و پیمانکاران، پیشنهادات اجرایی خود را در جلسه کمیته برون سپاری که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد ارائه کردند.

ایلنا: کارگروه تخصصی درآمد در کمیته برونسپاری خدمات شهرداری گرگان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا از گرگان، در راستای برنامه گرگان ۱۴۰۴ و اهداف کمیته برون سپاری خدمات و با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات مالی شهرداری ها­­­­­، کارگروه تخصصی درآمد تشکیل شد.

رئیس کمیته برون سپاری شهرداری گرگان با اعلام این خبر گفت: مدیران درآمد شهرداری مرکز و مناطق برای کسب تجربیات موفق در زمینه برون سپاری به شهرداری مشهد اعزام شدند.

هادی نادری ادامه داد: این گروه طی دو روز کاری با برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران حوزه‌های مربوطه و پیمانکاران، پیشنهادات اجرایی خود را در جلسه کمیته برون سپاری که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد ارائه کردند.

به گفته معاون اداری مالی شهرداری گرگان مهم‌ترین راهبردهای برون سپاری در حوزه درآمدی شهرداری که مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد تشکیل کمیته تخصصی درآمد با رویکرد افزایش درآمدهای پایدار و عوارض صنفی و همچنین برون سپاری فعالیتهای این حوزه از قبیل دریافت عوارض نوسازی، خودرو، بهای خدمات معوقه، اجور صنفی کسب و پیشه است که با تشخیص کارگروه درآمدی و تصویب کمیته برون سپاری اجرایی خواهد شد.

معاون اداری مالی شهرداری گرگان با بیان اینکه داشتن برنامه زمانبندی برای برون سپاری خدمات جهت حصول نتیجه مثبت بسیار تا ثیر گذار است افزود: کمیته برون سپاری با تهیه گانت چارت زمانبندی در نظر دارد طی شش ماه آینده سالجاری و مذاکره با پیمانکاران این حوزه در برخی از شهرهای بزرگ کشور و همچنین پیگیری فرآیند‌های اجرایی و قانونی در شهرداری اقدام نماید.

نادری در ادامه افزود: شناسایی و آنالیز فعالیت‌ها، اولویت بندی خدمات قابل واگذاری، تهیه زیرساخت‌های درون سازمانی، منابع انسانی و سیستمی، فراخوان جهت شناسایی پیمانکار، ظرفیت سنجی و رتبه بندی توان پیمانکار، پیش بینی انتظارات و نوع کیفیت خدمات و نهایتا نظارت عالیه کار‌شناسی بدنه شهرداری بر فعالیت‌های پیمانکاران از وظایف کیمته برونسپاری در راستای تحقق اهداف کارگروه‌ها خواهد بود.

رییس کمیته برونسپاری خدمات شهرداری ادامه داد: افزایش بهره وری، اصلاح و بهبود روش‌ها، کوتاه کردن زمان ارائه خدمت و صرفه جویی در هزینه‌ها متناسب با حجم فعالیت‌ها و آزاد سازی فرصت مدیران شهری برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و افزایش نظارت عالیه به منظور افزایش کیفیت خدمات به عنوان دستاورد و هدف اصلی برون سپاری در فعالیت‌های مختلف خدمات رسانی شهرداری محسوب می‌شودکه در گام نخست این کمیته به شناسایی فرآیندهائی که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد پرداخته و با بررسی وضع موجود و مطلوب به اصل فرآیند واگذاری می‌پردازد و موضوعات را برای تصمیم گیری نهایی ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که معاونت اداری مالی شهرداری، مدیر امور مالی و اداری، مدیر برنامه ریزی، مشاوران اقتصادی شهردار، شهرداران مناطق و ۲ عضو شورای اسلامی شهر اعضای کمیته برون سپاری را تشکیل می‌دهندو معاونین شهردار نیز به تناسب موضوعات قابل طرح در ایین کمیته در جلسات تصمیم گیری‌ها حضور خواهند داشت. ریاست این کمیته بر عهده معاونت اداری مالی شهرداری است و دبیر آن را نیز مدیر برنامه ریزی عهده دار است.

گفتنی است: در همین زمینه همایش ملی برون‎سپاری شهرداری‎‌ها نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته به میزبانی شهرداری گرگان با حضور ۱۰۰ شهرداری کشور برگزار شد که به بررسی چالش‎‌ها و موانع موجود برون سپاری‌ها در شهرداری‌ها پرداخت تا از طریق تبادل افکار و تجربیات مناسب نسبت به خدمات باکیفیت در مدت زمان بهینه و در موضوعات مختلف اقدام شود.

در ضمن دبیرخانه دائمی همایش برون سپاری به دلیل برگزاری موفقیت آمیز این همایش از سوی سازمان شهرداریهای کشور در شهرداری گرگان تشکیل یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز