خبرگزاری کار ایران

برداشت کلـزا از مزارع شهرستان کرمانشاه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۵

برداشت کلزا در مناطق مختلف شهرستان چند روزی است که شروع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

ایلنا: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت کلزا در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌‌شود ۱۸۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان کرمانشاه طی سال زراعی جاری برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۸درصد افزایش تولید محصول کلزا را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، شهریار قاسمی افزود: امسال در شهرستان کرمانشاه بیش از ۷۰۰ هکتار به کاشت این محصول اختصاص یافته و زارعان ما از هر هکتار حدود ۲ و نیم تن محصول کلزا برداشت می‌کنند.

قاسمی با اشاره به مزایای کاشت این محصول در شهرستان کرمانشاه اظهار داشت‌: کاشت محصول کلزا به دلیل اینکه یکی از کشت‌های کم‌ آب‌بر است و برداشت آن زمانی است که نیاز شدید دیگر محصولات کشاورزی به آب کشاورزی شروع می‌شود، مورد توجه آحاد کشاورزان و کار‌شناسان کشاورزی در این شهرستان قرار گرفته است.

وی یکی از عمده موارد مصرف این محصول را در کارخانجات روغن‌کشی ذکر کرد و گفت: ‌ از آنجایی که هر دانه کلزا ۴۵ درصد روغن دارد حدود نیمی از وزن هر دانه کلزا می‌تواند در کارخانجات روغن‌کشی به روغن خوراکی تبدیل شود و از نظر اقتصادی نیز برای کشاورزان و صاحبان کارخانجات روغن‌کشی مورد توجه است.

قاسمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل توجه به کاشت محصول کلزا افزایش ۲۵ درصد تولید کشت جایگزین است، ادامه داد: با توجه به اینکه ریشه کلزا تا ۴۰ سانتیمتری زمین فرو می‌رود عملاً موجب شخم‌زنی زمین می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که کشت جایگزین به میزان ۲۵ درصد افزایش تولید داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ابراز داشت: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول صددرصد مکانیزه است و برای برداشت کلزا در این شهرستان بیش از ۱۲ دستگاه کمباین در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز