خبرگزاری کار ایران

با حضور رسانه‌ها و ۱۰ کاندیدای معترض؛

بازشماری آرای شورای شهر کرمانشاه برای سومین انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۲

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کرمانشاه از بازشماری آرای انتخابات شورای شهر کرمانشاه برای سومین بار و با حضور نمایندگانی از رسانه‌های گروهی و نیز ۱۰ نفر از نامزدهای معترض خبر داد.

ایلنا: عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان کرمانشاه گفت: اگر مدرکی دال بر وقوع تخلف در فرآیند انتخابات شورای شهر کرمانشاه به صورت متقن و مستند به هیات عالی نظارت استان ارایه شود، بدون هیچ اغماضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سیدسعید حیدری طیب تاکید کرد: مطمئن هستم که هیچ تقلبی در انتخابات شورای شهر کرمانشاه انجام نشده است و اگر مشکلی هم بوده ناشی از اشکالی که در سامانه پیش آمده بود، است چرا که بازرسان هیات‌های نظارت و اجرایی بر انتخابات حضوری مستمر داشته‌اند و گزارش عملکردشان را نیز ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به بازشماری آرا و تغییری که منجر به جا به جایی دو تن از نامزد‌ها و رتبه‌های آنان شد، این اقدام را ناشی از دقت نظر هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر دانست.

حیدری طیب در عین حال تاکید کرد که انتظار ما از فرماندار کرمانشاه این بود که ستاد اطلاع رسانی را پیش از برگزاری انتخابات شورای شهر کرمانشاه تشکیل دهد و از این کانال اطلاع رسانی‌های رسمی انجام دهد، اما متاسفانه این کار انجام نشد و برخی آمارهای غیررسمی باعث ایجاد شبهه‌هایی شد به طوری که بنده در روزهایی که در حج بودم شاهد آمارهای متفاوتی از نتایج بودم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از برخی اظهارات نامزدهای معترض و افراد سیاسی انتقاد کرد و گفت: شاهد برخی اظهارات و فرافکنی‌هایی در این خصوص بودیم که خلاف مصالح نظام بوده و افراد سیاسی نیز برخی مصاحبه‌ها و تحلیل‌های احساسی و غیرکار‌شناسی داشته‌اند که تحریک آمیز بوده است.

وی البته اعتراض نامزد‌ها را در چارچوب قانون دانست و گفت: هیات عالی نظارت اکنون در حال بررسی این اعتراض هاست و در نشست رسمی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که همه صندوق‌های رای شورای شهر کرمانشاه را برای بار سوم و با بهره گیری از افراد معتمد، افراد حوزوی، کارکنان هلال احمر، آموزش و پرورش و.. بازشماری کنیم ضمن اینکه ۱۰ نفر از معترضان به انتخاب خودشان و نفراتی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان نیز در فرآیند بازشماری حضور خواهند داشت.

حیدری طیب تاکید کرد: چنانچه شاهد صورتجلسه‌ای مخدوش و یا شبهه دار باشیم و یا صندوقی باطل شود، امضاکنندگان این صورتجلسه‌ها را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهیم و آنان را به دادسرا معرفی خواهیم کرد.

وی این اقدام را گامی در راستای رفع سوء تفاهم‌ها عنوان کرد و گفت: به هر حال با این اقدام امیدواریم شبهات رفع شود و شاید هم تغییراتی حاصل شود.

وی در پایان با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه هرگز عدالت را فدای مصلحت نخواهد کرد، توصیه کرد؛ معترضان فرافکنی نکنند و قانون را در نظر بگیرند و افرادی که خود را داعیه دار سیاست می‌دانند از تحلیل‌های غلط و احساسی و نیز مصاحبه‌های تحریک آمیز پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز