خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از بازیگران سینما؛

تئاتر شهر کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۰

تئاتر شهر کرمانشاه با حضور جمعی از هنرمندان و باریگران سینما افتتاح شد.

 با حضور جمعیی از معاون فرهنگی وزیر ارشاد و چندتن از بازیگران مطرح سینما و همچنین دیگر مسئولان فرهنگی استان کرمانشاه تئاتر این شهر در مجموعه فرهنگی و هنری انتظار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم که داریوش ارجمنند، مسعود رایگان و دیگر هنرمندان حضور داشتند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی گفت: این افتتاح خانه تئاتر شهر نقطه عطفی در تاریخ هنر كرمانشاه خواهد بود كه علاوه بر تجلیل از پیشكسوتان تئاتر این دیار، ‌ظرفیت های هنرمندان تئاتر استان را نیز به همگان می شناساند.

حمیدرضا شاه آبادی افزود: كرمانشاه پنجمین استانی است كه اردیبهشت تئاتر در آن برگزار می شود و امیدواریم این آیین به مثابه تجدید قوا برای بازیگران این شهر و رویكرد مردم برای دیدن نمایش های تئاتری باشد.

وی با اشاره به اینكه در استان های كشور سالن های زیادی وجود دارد كه یا مورد استفاده قرار نمی گرفت و یا به صورت اختصاصی برای تئاتر نمی شد از آنها استفاده كرد،‌ افزود: تلاش حوزه هنری بر این است كه با تدارك برنامه های نرم افزاری در حوزه تخصیص سالن های اختصاصی تئاتر در استان ها اقدام نمایند كه امروز شاهد این اقدام در استان كرمانشاه هستیم و هیچ برنامه دیگری غیر از هنر نمایشی تئاتر در این سالن اجرا نخواهد شد.

وی در خصوص برنامه های این حوزه تا پایان عمر دولت دهم،‌ گفت: توجه جدی به مساله آموزش تئاتر از برنامه های اصلی ماست و در سال 91 نیز با وجود كمی منابع و اعتبارات در این بخش توانستیم زیرساخت های مناسبی را فراهم نماییم كه از آن جمله می توان به طرح استقرار گروه های تئاتری و ایجاد تئاتر شهر در استان های مختلف كشور اشاره كرد.

شاه آبادی افزود: امسال نیز از همه ظرفیت ها برای برنامه های آموزشی تئاتر بهره گیری می كنیم كه امیدواریم بتوانیم با وجود محدودیت های اعتباراتی این اقدامات را دنبال كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز