خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه:

امسال 250 هکتار به سطح باغات شهرستان اضافه می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۵

با توجه به برنامه های تدوین شده جهت توسعه باغات، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بالغ بر 250 هکتار به سطوح باغات این شهرستان اضافه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه دارای 310 هزار و 945 هکتار اراضی آبی و دیم است که از این مقدار 304 هزار و 315 هکتار اراضی زراعی و 6630 هکتار باغ است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، رضا زارعی تاکید کرد: در یک سال اخیر 218 هکتار به سطح باغات این شهرستان افزوده شده است.

زارعی در خصوص حمایت های ویژه سازمان در سال گذشته برای توسعه باغات گفت: در این راستا با هماهنگی ها و مساعدت های معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بالغ بر 97 هزار و 543 اصله نهال تهیه، تأمین و غرس شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطر نشان كرد: پرداخت بالغ بر 991 میلیون ریال یارانه نهال از محل اعتبارات ملی برای خرید و توزیع 97 هزار و 543 اصله نهال استاندارد انگور، هلو، شلیل، سیب بذری و پایه های رویشی، بادام، زردآلو و گردوی پیوندی از داخل و خارج استان، پرداخت تسهیلات كم بهره و بلندمدت طرح توسعه بخش كشاورزی و كمك های فنی و اعتباری از جمله این حمایت ها بوده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده افزود: آماده سازی عرصه ها جهت توسعه باغات، از ابتدای سال جاری با انجام چاله کنی شروع و با تامین نهال های استاندارد دیم و آبی و با نظارت فنی کارشناسان شرکت های نظام مهندسی و مراکز خدمات تابعه از اواخر پاییز غرس نهال شروع و تا اواسط اسفند به اتمام رسیده است.

زارعی در پایان گفت: باغداران برای کشت باغات دیم به انتخاب نوع گونه توجه لازم را داشته باشند و ارقام متناسب و سازگار با آب و هوای شهرستان را انتخاب کنند، چرا كه درکشت باغات دیم در سه سال اول نیاز به آبیاری مستمر است و کشاورزان باید بارندگی پاییز و زمستان را با مخازن خاکی در نزدیک اراضی کشاورزی ذخیره کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز