خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه:

جایگاه کرمانشاه در مطالعه سیزدهم کشوری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۹

کرمانشاه جایگاه سیزدهم مطالعه و کتابخوانی در کشور را در اختیار دارد.

ایلنا ـ کرمانشاه: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: میزان مطالعه یکی از عناصر تعیین میزان توسعه یافتگی یک جامعه و کشور است.

اسماعیل احمدی در گفتگو با ایلنا تاکید کرد: میانگین مطالعه کتاب غیر درسی در کشور 15 دقیقه و 29 ثانیه است که این عدد در استان کرمانشاه 16 دقیقه و 39 ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه میانگین مطالعه روزنامه در کشور، 39 ثانیه و 28 ثانیه است، افزود: این عدد در استان کرمانشاه 38 دقیقه و 36 ثانیه است که نسبت به کشور آمار بالاتری را نشان می دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: میانگین مطالعه قرآن کریم و کتابهای ادعیه در کشور 12 دقیقه و 7 ثانیه بوده که این میانگین در کرمانشاه در حدود 8 دقیقه و 20 ثانیه است که نسبت به کشور از جایگاه پایین تری برخوردار است.

احمدی افزود: در کل می توان گفت که کرمانشاه جایگاه سیزدهم مطالعه در کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: به ازای هر 30 هزار نفر در کرمانشاه یک کتابخانه وجود دارد و همچنین زیربنای کتابخانه های عمومی در این استان به ازای هر 100 نفر 46/1 متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری، که رقمی در حدود 40/1 مترمربع بوده، از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: براساس افق 1404 این مقدار باید به 8 مترمربع برای هر 100 نفر در کرمانشاه برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در پایان گفت: تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های مشارکتی و نهادی در استان کرمانشاه به ازای هر 100 نفر 41 جلد کتاب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز