خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افتتاح شد

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با حضور معاون توسعه مدیریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین استان کرمانشاه، امروز افتتاح شد.

کرمانشاه ـ ایلنا: در این مراسم مهندس شهریار بهنیا به عنوان مدیرکل این اداره کل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم هدف از افتتاح این اداره کل را توسعه خدمات دولت الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و بهبود کیفیت ارائه خدمات به مردم عنوان کرد.

علی مهدی قلی گفت: با طرح پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه، توسعه دولت الکترونیک در تمام استانها تا پایان سال88 مدنظر بود که متاسفانه در پاره ای از استانها این هدف محقق نشد و امیدورایم با افتتاح این ادارات کل تا پایان سال جاری 60 درصد خانوارهای ایران از خدمات تلفن ثابت و همراه، اینترنت و پست الکترونیک برخوردار شوند.

وی ادامه داد: باید تا پایان سال ارائه این خدمات به روستاهای بالای 20 خانوار نیز تکمیل شود.

به گفته این مقام مسئول توسعه ارائه خدمات الکترونیکی، بانکداری و تجارت الکترونیک، گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، بسط قوانین و مقررات فضای مجازی و توسعه سلامت و رفاه شهروندان در استفاده از فضاهای مجازی از جمله دیگر اهداف این ادارات کل است.

وی با تاکید برلزوم گسترش همکاری ها بین بخشهای مختلف دستگاه های ارتباطی از جمله پست، پست بانک، شرکت مخابرات، شرکت تنظیم ارتباطات رادیویی و شرکت زیرساخت،اظهار داشت: باید با ارتقاء شاخص های فناوری ارتباطات و استفاده از پتانسیلهای انسانی، علمی و اقتصادی موجود رتبه بهتری را در منطقه کسب کنیم.

مهدی قلی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سالهای اخیر برای بهبود وضعیت IT و ICT در استان کرمانشاه، تصریح کرد: باید حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را نقشه راه قرار دهیم و در جهت بهبود ارائه خدمات به مردم تلاش کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز صرفه جویی در وقت و انرژ ی را از جمله مهمتری مزایای ارائه خدمات و توسعه دولت الکترونیک دانست و گفت: اگرچه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته اما باید تلاش کنیم خود را به کشورهای پیشرفته برسانیم.

جلال منکرسی اظهارداشت: باید با استفاده از امکانات و ظرفیتهای موجود خلاقیت و نوآوری را وارد کار کنیم و برای توسعه مراکز ICT و خدمات الکترونیکی تلاش کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد افتتاح این اداره کل منشا خیر و برکت برای استان باشد.

در ادامه این مراسم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: وزارت ارتباطات شاخه های گسترده ای دارد که پست یکی ازقدیمی ترین و مهمترین ارکان این وزارتخانه است که قدمتی سه هزار ساله دارد.

شهریار بهنیا حجم مرسولا ت استان در سال گذشته را 5/12 میلیون مرسوله اعلام کرد و ادامه داد: پست استان کرمانشاه رتبه سوم کشور را در میان تمام استانها کسب کرده است.

وی اشاره ای هم به وضعیت پست بانک داشت و افزود: این بانک در آغاز با یک شعبه فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر با 16 شعبه و چندین خودپرداز و مرکز ارائه خدمات در استان پتانسیل تبدیل شدن به قطب سیستم بانکی را دارد.

بهنیا اظهارداشت: شرکت مخابرات استان نیز با نیم میلیون مشترک تلفن ثابت، 5/1 میلیون مشترک تلفن همراه، 400 مرکز و ایستگاه و 23 هزار پورت دیتا به مردم خدمت رسانی می کند.

به گفته این مقام مسئول کشور ایران با 50 هزار کیلومتر شبکه سراسری از بزرگترین شبکه های مخابراتی در دنیا برخوردار است و استان کرمانشاه نیز سه هزار کیلومتر شبکه استانی و هزار کیلومتر شبکه سراسری دارد.

وی همچنین از اجرا و نصب زیرساختهای لازم برای راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در استان خبر داد و تصریح کرد: اینترنت پرسعت و تماس ویدئویی از جمله خدمات این نسل اپراتور است.

مدیر کل اطلاعات و فناوری ارتباطات استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر 225 روستا در استان تحت پوشش مراکز ICT هستند.

وی اشاره ای هم به وضعیت خطوط ارتباطی کشور با دیگر کشورها داشت و خاطرنشان کرد: درحال حاضر در 20 نقطه از کشور با دنیای خارج ارتباط داریم که دو نقطه از این مراکز در استان کرمانشاه قرار دارد.

وی افزود: همچنین کشور ایران هم اکنون با 23 کشور دنیا ارتباط مستیقم از طریق فیبرنوری دارد و به دنبال گسترش این ارتباطات و و عقد قراردادهای جدید هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز