خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

100 کانون فرهنگی هنری در مساجد کرمانشاه تاسیس شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹

مصوبات فرهنگی سفر رهبر به استان جهش قابل توجه ای در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کرده است.

ایلنا - کرمانشاه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد سفر تاریخی رهبر انقلاب به استان کرمانشاه گفت: 20 مهرماه 1390 برای همیشه تاریخ در یاد و خاطر کرمانشاهیان ثبت شد،‌ روزی که ولایت مداری مردم این استان به رخ جهانیان کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد آفتابی تصریح کرد: این سفر برای مردم کرمانشاه علاوه بر تقویت بعد معنوی، ‌مصوبات مادی خوبی را به همراه داشت که خوشبختانه در حوزه فرهنگ و هنر نیز ما شاهد جهش قابل ملاحظه ایی بودیم.

آفتابی در خصوص مصوبات و دستاوردهای فرهنگی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، گفت: هفت مصوبه در حوزه فرهنگ داشتیم که خوشبختانه روند اجرایی آنها به سرعت پیش می رود.

وی از تاسیس 100 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبرداد و گفت: این مصوبه تا پایان سال 1390 اجرایی شد و اعتبار آن دو میلیارد ریال بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بیان کرد: تاسیس چهار مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان های هرسین بخش بیستون، گیلانغرب بخش گواور، شهر کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب نیز از دیگر مصوبات این سفر بود که زمین این مجتمع ها مشخص شده و بودجه ساخت آن در مهر امسال به صورت ملی معین شد.

وی همچنین از تعیین بودجه ساخت نگارخانه تخصصی کرمانشاه خبرداد و اضافه کرد: یک مجتمع فرهنگی هنری دیگر هم در شهرستان سنقر پیگیری شده که برای ساخت و تعیین بودجه آن در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم.

آفتابی در ادامه با اشاره به برنامه های نخستین سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، گفت: مسئولیت کمیته فرهنگی هنری بزرگداشت نخستین سالروز سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه نیز به عهده این اداره کل است.

وی گفت: نمایشگاهی از آثار مردمی شامل دل نوشته، عکس، خاطره و شعر از روزهای حضور مقام معظم رهبری در جمع مردم استان کرمانشاه از 20 مهر به مدت 10 روز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 530 اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی میهمان مهر رسیده، بیان کرد: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه 25 مهر در تالار انتظار برگزار می شود.

آفتابی همچنین به اجرای برنامه های ویژه از سوی 320 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، برنامه فرهنگی هنری از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خصوصا سه شهرستان کنگاور، گیلانغرب و پاوه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگزاری مسابقه فوتبال، مسابقه پیاده روی خانوادگی، تهیه مستند دیدار مقام معظم رهبری با خانواده های شهدا، برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و کشیدن طولانی ترین نقاشی روی مقوا توسط کودکان کرمانشاهی را از برنامه های اجرایی این کمیته عنوان کرد.

این مقام فرهنگی استان، در ادامه از چاپ کتاب میهمان مهر خبرداد و گفت: این کتاب شامل بیانات،‌ سخنرانی ها، دیدار ها، تحلیل ها و عکس های سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و استانداری به چاپ خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز