خبرگزاری کار ایران

استاندار كرمانشاه:

500 پروژه سفر رهبری به استان كرمانشاه وارد مرحله اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۱

حدود 500 پروژه از یك هزار و 185 پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه وارد مرحله اجرا شده است.

ایلنا  - کرمانشاه: استاندار کرمانشاه گفت: با تامین اعتباری كه در حال انجام است مابقی مصوبات نیز اجرایی شده و با تحقق كامل مصوبات سفر معظم له، چهره استان كرمانشاه كاملا دگرگون خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سیددادوش هاشمی با اشاره به عزم جدی مجموعه مدیریتی استان در راستای تحقق صددرصدی منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه استان كرمانشاه افزود: این كه معظم له از كرمانشاه با تعبیر عمیق، «چهره زیبا و سینه ستبر كشور» یاد كردند بار مسوولیت مسوولین را در رسانیدن این خطه از میهن اسلامی به جایگاه واقعی و در شان این عنوان، سنگین تر می كند.

هاشمی در ادامه توسعه استان در امور و صنایع زیربنایی را از جمله دستاورهای مهم سفر رهبری برشمرد و اظهار كرد: ورود استان به حوزه صنایع زیربنایی و كلان از جمله خودروسازی با ظرفیت 50 هزار دستگاه در سال، صنایع جدید پلیمر و نیز قطعات خودرو، ضمن ایجاد فرصت های شغلی متعدد و تاثیر مستقیم در وضعیت اشتغال منطقه، میزان مبادلات مالی در استان را به طرز چشمگیری افزایش داده و موجب رونق اقتصادی كرمانشاه خواهد شد.

استاندار كرمانشاه، میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای این سفر را 140 هزار میلیارد یال عنوان كرد و افزود: این اعتبارات در سرفصلهای اعتبارات استانی، اعتبارات متمركز و ملی وزارتخانه ها، تسهیلات بانكی، تسهیلات ارزی و اعتبارات ردیف سفر مقام معظم رهبری و دفتر معظم له در حال جذب و هزینه كرد در قالب مصوبات مربوطه می باشد.

هاشمی با اشاره به پروژه ساخت راه آهن كرمانشاه، از پیشرفت فیزیكی 76 درصدی خط آهن ملایر - كرمانشاه به طول 177 كیلومتر خبر داد و اظهار كرد: برای سهولت تردد بار و مسافر و استفاده از ظرفیتهای پایانه های مرزی در راستای تحكیم و تثبیت استان كرمانشاه به عنوان استانی محوری در توسعه صادرات غیرنفتی به كشور عراق، همزمان پروژه خط آهن كرمانشاه – خسروی نیز در حال اجراست.

وی گفت: از هفت هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح خط آهن كرمانشاه - خسروی تاكنون سه هزار و 150 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و در بودجه سال جاری نیز سه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر تخصیص خواهد یافت.

هاشمی، تحول در حوزه عمران روستایی را از دیگر دستاوردهای سفر رهبری برشمرد و افزود: توجه و عنایت ویژه ای كه رهبر معظم انقلاب به اقشار پرتلاش روستایی دارند موجب شد كه در این سفر حجم بالایی از مصوبات به طرحهای پرواربندی، عملیات آب و خاك، آبخیزداری، طرحهای هادی روستایی و تسهیلات برای كمك های فنی و اعتباری در راستای افزایش تولیدات باغی، زراعی و گلخانه ای اختصاص یابد.

استاندار كرمانشاه در پایان خاطرنشان ساخت: از آنجا كه سال جدید از طرف مقام عظمای ولایت به عنوان سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، با دقت در مصوبات سفر معظم له به استان بخوبی عمق درك و تحلیل علمی و نگاه بلندمدت ایشان قابل ردیابی می باشد به نحوی كه اكثریت قریب به اتفاق پروژه های مصوب، معطوف به این هدف والا و محوری طراحی شده است.

وی گفت: با تحقق كلیه مصوبات این سفر در حوزه های متعدد همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، نیرو، مسكن، ورزش و جوانان، آموزش عالی، صنعت و معدن، فنی و حرفه ای و كار آفرینی، توسعه صادرات و نیز امور ارزشی و فرهنگی، شاهد توسعه و تحول چشمگیری در استان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز