خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان كوهبنان خبر داد:

برگزاری همایش بزرگداشت استاد روح الامینی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۶

همزمان با دومین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمود روح الامینی مراسم بزرگداشت این چهره ماندگار مردم شناسی ایران 17 اسفند سال درتالار همایش های شهرستان كوهبنان برگزار می شود

کرمان-ایلنا: از آنجا كه كوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان در افكار عمومی مطرح شده، امیدواریم با برگزاری این نوع همایش ها ظرفیت های گردشگری واكوتوریسم بكر كوهبنان به جامعه معرفی شود.

به گزارش ایلنا به نقل كمیته اطلاع رسانی، متقی فرماندار و رییس ستاد بزرگداشت استاد محمود روح الامینی گفت: تجلیل از خادمان فرهنگ از رسالت های ماست وبه همین لحاظ مراسم بزرگداشت این چهره ماندگار مردم شناسی ایران 17 اسفند سال درتالار همایش های شهرستان كوهبنان برگزار می شود

وی افزود:این همایش با محوریت فرمانداری کوهبنان مشاركت:دانشگاه تهران، انجمن انسان شناسی ایران،انجمن آثارومفاخرفرهنگی، استانداری،وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی،دانشگاه شهید باهنر،واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی،شركت معادن ذغال سنگ،انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان،،موسسه سینمایی سرود آتشكده كركوی،صداوسیما ومطبوعات،موسسه فرهنگی وهنری پرستوی مهاجر،،مركز كرمان شناسی،شبكه چهار سیما وادارات شهرستان كوهبنان برگزار خواهدشد.

وی افزود:علاوه برحضورمقامات كشوری نظیر سفیر ایتالیا ومدیران ملی و استانی، قراراست شخصیت های علمی وفرهنگی همچون: دكترمحمد ابراهیم باستانی پاریزی(پدرتاریخ معاصرایران)، كارلوچرتی (ایران شناس ایتالیایی)،حجت الاسلام دكتر ادبی رییس انجمن آثار ومفاخرایران، دكتراصغر عسكری خانقاه(استاد مردم شناسی)، علی دهباشی (مدیرمسوول بخارا) در این همایش سخنرانی ویا حضور داشته باشند.

متقی گفت: ‌مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده است، گفت: در سفرنامه مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری آباد‌ یاد شده است.

وی اظهار داشت: کوهبنان توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری‌، گردشگری، اكوتوریسم و معادن متعدد دارد.

وی با بیان اینکه مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از آثار و ابنیه‌های تاریخی کوهبنان دیدن کرده است، گفت: سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی فراوانی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کوهبنان دیدن کرده‌اند به گونه‌ای در سفرنامه مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری آباد و بزرگ با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص در عرصه‌های تاریخی و گردشگری یاد شده است.

فرماندار کوهبنان به مفاخر و مشاهیر کوهبنان اشاره کرد و افزود‌: آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، علامه سید‌احمد جعفری شاعر و مفسر بزرگ قرآن کریم در قرن معاصر، زنده یاد دكترمحمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی، حمید سیف‌الدینی‌، افضل‌الدین کوهبنانی و ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دانان قرن 9 هجری و... از جمله مفاخر کوهبنان هستند.

متقی گفت: سلسله حمام‌ها، برج‌ها، قلعه‌ها، مساجد تاریخی، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم، حیات وحش قرق شده‌، جاذبه‌های طبیعی، آثار و ابنیه متعدد تاریخی و گردشگری، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابوالخیر، آکواریم طبیعی روستای تاریخی با خانه‌های دستکند در گزک زمینه جذب میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

گفتنی است: كوهبنان در قسمت شمال غربی استان كرمان قرار گرفته و فاصلة این شهر تا مركز استان 168 كیلومتر است و دارای طول جغرافیایی (َ17 و ْ56) شرقی و عرض‌جغرافیایی آن (َ25 و ْ31) شمالی بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 1945 متر است. رشته كوههای به هم پیوسته كوهبنان از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد دارد. بلندترین نقطة كوهبنان كوه داودان است كه 3660 متر ارتفاع دارد. از شمال به شهرستان بافق، از جنوب به شهرستان زرند و از مشرق به شهرستان راور و بهاباد و از مغرب به نوق رفسنجان و زرند محدود است. این شهر جمعیتی بالغ بر 22 هزار نفر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز