خبرگزاری کار ایران

مدرس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کرمان:

قریب20 هزار هکتار گردو در استان کرمان وجود دارد

کرمان - ایلنا:170 هزار هکتار گردو در سطح ایران وجود دارد که از این تعداد 20 هکتار متعلق به استان کرمان تعلق دارد.

کرمان - ایلنا: 170 هزار هکتار گردو در سطح ایران وجود دارد که از این تعداد 20 هکتار متعلق به استان کرمان تعلق دارد.

به گزارش ایلنا، مظفری مدرس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان کرمان در سومین نشست اعضای ستاد برگزاری جشنواره گردوی استان کرمان در محل فرمانداری رابر گفت: 170 هزار هکتار گردو در سطح ایران وجود دارد که از این تعداد 20 هکتار متعلق به استان کرمان تعلق دارد.

وی افزود: تنها ایستگاه تحقیقات گردوی کشور در روستای قنات ملک شهرستان رابر قرار دارد،که البته نیازمند تامین نیروی انسانی واعتبارات پژوهشی مناسب است.

وی گفت: برای آشنا نمودن تولیدکنندگان وب اغداران گردوی شهرستان رابر وسایر شهرستانها آمادگی داریم با همکاری انجمن گردو و مسئولان محلی همزمان با برگزاری جشنواره در نمایشگاه ترویجی و آموزشی و از طریق تهیه و انتشار بروشورهای اطلاع رسانی در زمینه شیوه های مقابله با آفات گردو به ویژه کرم خراط برنامه ریزی و اقدام نماییم.

جشنواره با همکاری فرمانداری رابر، سازمان جهادکشاورزی استان، اتاق بازرگانی کرمان و انجمن گردو با مشارکت و همیاری سایر سازمانهای دولتی و مشارکت صدا و سیما در روزهای23 و24 شهریور همراه با نمایشگاه در رابر بافت بر گزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز