خبرگزاری کار ایران

رئیس ‌‌کل دادگستری کردستان گفت:

مبارزه با منکرات سازمان یافته به شیوه‌های سنتی ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۷۳

با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، منکرات از جامعه رخت بر بسته و معروفات گسترش می‌یابند و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.

ایلنا: رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: ترویج منکرات در کشور اکنون به صورت سازمان یافته از سوی دشمنان پیگیری می‌شود و مبارزه با ترویج سازمان یافته منکرات به شیوه‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، علی‌اکبر گروسی شنبه شب در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، با اشاره به توصیه‌های مولای متقیان(ع) در زمینه انجام فریضتین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین توصیه‌های حضرت علی(ع) خطاب به زمامداران توصیه آن‌ها به پیشه کردن عدالت بود و این امر به معروف است.
وی افزود: بخش عمده نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر که باید سر لوحه کار همه مسئولان حکومتی باشد امر به معروف و نهی از منکر است.
گروسی گفت: معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر مبنای برنامه تدوین شده ستاد مرکزی احیا مشغول انجام وظیفه است و در این راستا شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع‌های قضایی تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: تشکیل جلسه کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی و بحث و تبادل نظر درباره چگونگی اسکان مسافران تابستانی برای پیشگیری از وقوع منکرات از دیگر فعالیت‌های معاونت سازمان‌های اجرایی در سال جاری بوده است.
وی افزود: خانه‌های استیجاری نیز به خصوص در شهرهای بانه و مریوان در سال‌های اخیر به صورت بی‌رویه‌ای گسترش پیدا کرده‌اند که برای نظارت بر این اماکن اقامتی برنامه‌ریزی شده و مشغول ساماندهی آن‌ها هستیم تا از بروز منکرات پیشگیری شود.

جرائم رایانه‌ای یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه است
معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: جرائم رایانه‌ای یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه است که این جرائم با همکاری پلیس آگاهی آسیب‌شناسی شده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی بسیار خوبی انجام شده است.
وی با مثبت ارزیابی کردن تعامل بین دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان کردستان گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مؤثر در پیشگیری از وقوع جرائم به ما کمک کرده تا رسیدن به مطلوب در زمینه پیشگیری از جرم پیش برویم.
گروسی افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با توسل به آموزه‌های دینی می‌تواند نقشی ارزنده در زمینه سوق دادن جامعه به سوی یک جامعه دینی مطلوب ایفا کند.
وی گفت: افزایش نظارت بر ادارات و دستگاه‌های دولتی باید یکی از برنامه‌های شورا باشد، چرا که به هیچ وجه قابل قبول نیست مدیر یا کارمندی مرتکب انجام منکر شود.
مدیرکل دادگستری استان کردستان آسیب‌شناسی را یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با منکرات دانست و تأکید کرد: ترویج منکرات در کشور اکنون به صورت سازمان یافته از سوی دشمنان پیگیری می‌شود و مبارزه با ترویج سازمان یافته منکرات به شیوه‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.
گروسی از ایجاد گشت در محل سوار و پیاده شدن عابرین به منظور جلوگیری از هر نوع مشکلی خبر داد و گفت: نظارت بر روند فعالیت ستادهای احیا در شهرستان‌های مختلف و تحقق 50 درصدی تعهدات در حوزه برنامه‌های ستادی از دیگر اقدامات و توفیقات ما در سال گذشته و چند ماهه نخست امسال بوده است.
وی به راه‌اندازی کانون پیشگیری از وقوع جرم اشاره و خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی مدارس و دانش‌آموزان در مورد مسائل حقوقی و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از دیگر اقدامات ما از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.
رئیس‌ کل دادگستری کردستان در پایان با اشاره به نقش ستاد امر به معروف و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، منکرات از جامعه رخت بر بسته و معروفات گسترش می‌یابند و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز