خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه‌های عمومی سقز:

سقز در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی پیشتاز است

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۲

کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از طرح‌های بسیار مفید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور دسترسی بیشتر مردم به کتاب است که می‌تواند در ارتقای شاخص مطالعه موثر باشد.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: در حال حاضر سقز در راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی از شهرستان‌های بپیشتاز در استان کردستان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، جلیل سیدی در نخستین نشست مشترک کتابداران کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی شهرستان سقز با اشاره به فعالیت هشت کتابخانه عمومی مشارکتی در سقز گفت: همچنین سه کتابخانه مشارکتی دیگر در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون کتابخانه‌های عمومی مشارکتی روستاهای کندلان، یازییبلاغی، بغده کندی، ایرنخواه، باشماق، سنته، گوره قلعه و همچنین زندان مرکزی در سقز فعال است.
سیدی افزود: کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از طرح‌های بسیار مفید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور دسترسی بیشتر مردم به کتاب است که می‌تواند در ارتقای شاخص مطالعه موثر باشد.
وی با بیان اینکه ساخت و احداث کتابخانه به صرف زمان و هزینه زیاد نیاز دارد، عنوان کرد: اجرای طرح کتابخانه‌های عمومی مشارکتی می‌تواند در ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب به ویژه در روستا‌ها مفید باشد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: در این طرح مؤسسات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین روستاییان با فراهم سازی بسترهای لازم از جمله فضای فیزیکی می‌توانند درخواست خود را برای ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی به ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان متبوع ارائه دهند.
سیدی اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بررسی شرایط و معیارهای لازم مطابق مقررات اقدام به صدور مجوز می‌نماید و کتابخانه مذکور می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی اظهار داشت: این نهاد فرهنگی با عملکرد مطلوب خود می‌تواند جامعه را به سوی توسعه سوق دهد.
جلیل سیدی عنوان کرد: کارکنان و کتابداران کتابخانه‌ها به منظور نیل به اهداف تعریف شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که همانا کمک به تعالی و توسعه کشور اسلامی ایران است باید با وظایف و مسئولیت‌های خود آشنا باشند.
وی یادآور شد: کارکنان و کتابداران در صورتی که با وظایف خود آشنایی کاملی داشته باشند بهتر می‌توانند در خدمت مردم و جامعه باشند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همچنین این شهرستان دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی با بیش از ۱۱ هزار عضو فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز