خبرگزاری کار ایران

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار؛

خبرنگاران مبلغان و مروجان اصول فرهنگی نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۰

خبرنگاران به محیطی آزاد، پرنشاط و فعال برای بروز و ظهور خلاقیت و توانمندی‌های ذهنی و عملی خویش نیاز دارند و این زمینه را باید مدیران شجاع و ریسک پذیر فراهم سازند.

ایلنا: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بیانیه‌ای ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، خبرنگاران را مبلغان و مروجان اصول فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجدان بیدارگر مردم دانست.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، در این بیانیه آمده است: هزاره سوم را هزاره حاکمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، انفجار انتظارات و مطالبات بر اثر افزایش آگاهی و اطلاعات و نیز داوران سیطره اخبار و اطلاع‌رسانی بر زندگی بشر نام نهاد‌ه‌اند؛ سنگ بنای تمدن بشری را عناصر «آگاهی و دانایی و آگاه سازی» شکل داده و قوام بخشیده است، از این رو خبرسازان و خبرنگاران از کلیدی‌ترین و برجسته‌ترین نقش‌های محوری در تکوین و تکامل این تمدن برخوردارند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از این بیانیه عنوان کرده است: قرآن به دانایی و دانش گستری رویکردی ویژه و ناب دارد و خدا به قلم دانایان و دانش‌گستران سوگند یاد می‌کند و خبرنگاران که در کار توصیف، تبیین و تحلیل وضع جهانند و نه فقط تفسیر جهان، بلکه مهارت برای تغییر روند و فرآیند حاکم بر آن را به اطلاع مردم می‌رسانند، در زمره همین اهل «قلم‌اند». مگر نبود نقش بایسته و شایسته خبرنگاران و خبرسازانی که در همه دوران‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که پا به پای مردم و رهبری گام نهادند تا روز فلاح و رستگاری و پیروزی ملت و از آن پس در دوران دفاع مقدس و تا امروز و تا فردای موعود، روز ظهور حضرت قائم آل محمد (ص).
در ادامه بیانیه خاطر نشان شده است: خبرنگاران نادره کاری که خواب دشمن را در پروژه «جنگ رسانه» آشفتند و می‌آشوبند و با خلاقیت بی‌نظیر و ابداع شیوه‌های بی‌بدیل بر سر پیمان خویش با خدا و مردم می‌مانند و مدام هزار نقش بوق‌های رسوای جهان استکباری را بر آفتاب انداخته و گره افکنی‌های این رسانه‌های عمله ظلم را به سرانگشتان تدبیر خویش باز کرده و خواهند کرد. خبرنگاران به محیطی آزاد، پرنشاط و فعال برای بروز و ظهور خلاقیت و توانمندی‌های ذهنی و عملی خویش نیاز دارند و این زمینه را باید مدیران شجاع و ریسک پذیر فراهم سازند. اعتماد به خبرنگاران پیشتاز ایجاد اعتماد مردم به رسانه است چرا که خبرنگاران پرورش یافتگان و فرزندان نخبه و زنده مردمند.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: خبرنگاران کردستان علاوه به امر آگاهی بخشی و خبررسانی در فرآیند تولید و ارتقاء «امنیت و اقتدار ملی» در این استان معطر به خون مطهر شهدای گران قدر انقلاب اسلامی نیز نقشی بی‌بدیل و گران سنگ دارند. چرا که امنیت بر مدار «آگاهی و اعتماد» شکل گرفته و پایدار می‌ماند و بی‌اطلاع و بی‌خبری اصلیترین آسیب‌ و نقطه ضعف «امنیت ملی» محسوب می‌شود.
در پایان این بیانیه آمده است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تقارن ۱۷ مردادماه گرامیداشت روز خبرنگار در سال جاری را با عید سعید فطر به فال نیک گرفته و روز خبرنگار را که روز اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است به همه خبرنگاران عزیز تبریک گفته، روزهایی سراسر شادی و شادگامی برای آنان آرزومندیم و نیز به روان پاک و پرفتوح همه خبرنگاران که در روزهای سراسر تابناک و فضیلت محور دفاع مقدس در این استان خون نگاری کردند سر تعظیم فرود آورده و برایشان روضه رضوان الهی خواستاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز