خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان:

امیدواریم میزبان شایسته ای برای جوانان باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۲۴

جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره از 25 تا 27 مردادماه 92 در شهرستان سنندج برگزار می‌شود/ انتظار می‌رود كه با همكاری كلیه دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی شاهد برگزاری جشنواره ای خوب در كردستان باشیم.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کردستان از آمادگی این استان برای میزبانی از جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره خبر داد و گفت: امیدواریم در این جشنواره میزبان شایسته‌ای برای جوانان باشیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، امین مرادی در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی یازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره در استانداری کردستان اظهار داشت: جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه ۹۲ در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از جمله داستان کوتاه بزرگ‌سال، داستان بلند بزرگ سال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعر نو نیمایی و آزاد، شعر کلاسیک و ترانه و سرود می‌باشد.
مرادی افزود: این جشنواره تنها جشنواره اختصاصی با موضوع جوانان و حول محورهای ارزشی، محورهای انقلاب اسلامی، سبک زندگی، دفاع مقدس و مقاومت، بیداری و اخوت اسلامی، فرهنگ و تمدن و عدالت و پیشرفت در سطح ملی برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: با عنایت به توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مقولات این جشنواره از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است و انتظار می‌رود که با همکاری کلیه دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی شاهد برگزاری جشنواره‌ای خوب در کردستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در رده سنی جوانان حداکثر تا ۳۰ سال برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره در طول چند دوره برگزاری توانسته است، به هدف‌های والای خود که همانا کشف، جذب و پرورش استعدادهای درخشان بوده موفق عمل کند.
مرادی گفت: برای اولین بار در طول ۱۰ دوره برگزاری جشنواره بخشی ویژه با عنوان نگاه به ادبیات بومی یعنی شعر و داستان کردی اختصاص پیدا کرد، که این مهم نشات گرفته از تاکید مقام معظم رهبری در توجه به زبان کردی طی سفر تاریخی خود به استان کردستان است.
وی در ادامه سخنانش دومین ویژگی و اهمیت این جشنواره را در کانون خبر قرار گرفتن استان کردستان ذکر و بیان کرد: این فرصت مناسبی است که با توجه به حضور خبرنگاران و پوشش رویدادهای جشنواره خدمات ارزنده دولت و نظام مقدس اسلامی در سال‌های انقلاب در استان به نحو مناسب انعکاس پیدا کند.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به عنوان و اهمیت این جشنواره اظهار داشت: امید است بتوانیم میزبان شایسته‌ای باشیم تا زمینه را برای برگزاری این جشنواره به صورت دائمی در استان فراهم شود.
مرادی، این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی بزرگان فرهنگ و هنر این دیار دانست و گفت: در این جشنواره از چند نفر از بزرگان ادب و هنر تجلیل به عمل می‌آید و زمینه معرفی سراسری این بزرگواران بیش از پیش فراهم می‌شود.
وی شاعر نامدار کرد مرحوم «ماموستا هه ژار»، استاد مرحوم شاهرخ اورامی و هنرمند سقزی استاد عمر صالحی صاحب که مترجم دیوان شعر حافظ به کردی به نام «تافگهٔ ئه وین» است را از جمله کسانی خواند که در این جشنواره تجلیل می‌شوند.
مرادی ضمن تشکر از استاندار کردستان و سایر مسئولانی که در راستای برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های متولی بر مبنای نیازی که هست مساعدت حداکثری را با حوزه هنری استان کردستان داشته باشند.
در ادامه این جلسه که مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان کردستان حضور داشتند رحمانی آبیدر مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: این جشنواره با توجه به موضوعات و دستور و تکید استاندار محترم بر همکاری لازم با حوزه هنری و جنبه‌هایی که اشاره اشد از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است تا با تمام توان و با نگاه فرهنگی متناسب با جایگاه استان امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار جشنواره قرار دهند.
در بخش پایانی این نشست هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های شرکت کننده به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر همکاری با ستاد جشنواره تأکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز