خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی کردستان:

امامزاده های شاخص کردستان ساماندهی می شوند

asdasd

تعدادی از این امامزاده ها شامل پیر عمر، پیر محمد و هاجرخاتون و بابا گرگر به عنوان امامزاده های شاخص در اولویت این طرح قرار دارند.

ایلنا- سنندج: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ساماندهی و ارائه طرحی در قالب جذب اعتبارات در خصوص ایجاد یک طرح جامع گردشگری در امامزاده های شاخص سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ امیر الهی چهارشنبه شب در دیدار با نماینده  ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت:: تعدادی از این امامزاده ها شامل پیر عمر، پیر محمد و هاجرخاتون و بابا گرگر به عنوان امامزاده های شاخص در اولویت این طرح قرار دارند و طرحی در قالب طرح جامع گردشگری برای آنها تعریف می شود تا بتوان این امامزاده ها را به قطب گردشگری و مذهبی تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: در این امامزاده ها در استان کردستان باید کار کارشناسی براساس الگوهای اصیل ایرانی، اسلامی با حفظ اصالت بناهای تاریخی انجام شود.

الهی  بیان کرد: بحث اصلی در راستای اجرایی کردن این طرح گسترش بناهای مذهبی و تاریخی است که نیازمند امکانات و تاسیسات و مراکز مذهبی هم به امکانات مختص به خود همچون حجره، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیاز دارد تا زائران بتوانند از امکانات و زیارتگاه های مذهبی بهره کافی را ببرند و انتظارات آنها برآورده شود.

الهی افزود: اگر در اماکن مذهبی و تاریخی کار غیر کارشناسی انجام شود موجب تخریب بنا و همچنین کاهش تعداد زائران می شود و به همین دلیل است که باید در هر حال طرح های توسعه ای با استفاده از کارهای کارشناسی و با برنامه ریزی های دقیق انجام شود.

درادامه این دیدار, نماینده ولی فقیه در کردستان از زحمات سرپرست اداره کل میراث فرهنگی تقدیر کرد و بر ساماندهی و ارائه طرحی در قالب جذب اعتبارات در خصوص ایجاد یک طرح جامع گردشگری در امامزاده های شاخص سطح استان تاکید کرد.

در این جلسه بر موضوع جذب اعتبارات برای ساماندهی و گسترش این اماکن تاریخی و مذهبی ازسوی دفتر نمایندگی ولی فقیه و با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان تاکید شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز