خبرگزاری کار ایران

از هفتم تیرماه به مدت یک هفته؛

نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی اقوام ایرانی در سنندج گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۵

در این جشنواره استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مازندران، ایلام، خوزستان، کردستان، فارس، همدان، خراسان رضوی و کرمانشاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را به نمایش گذاشته‌اند و استانهای خوزستان، آذربایجان، لرستان و کردستان به اجرای موسیقی زنده و رقص محلی خواهند پرداخت.

ایلنا: نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی اقوام ایران زمین طی مراسمی در سنندج گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و جمعی از مسئولان استان، نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره بزرگ اقوام ایرانی شامگاه جمعه طی مراسمی در پارک ملت سنندج افتتاح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء فرهنگ اقوام ایران زمین و آشنایی اقوام با آداب و رسوم استان‌های دیگر کشور به عنوان یک فرهنگ و آیین رسمی برگزار می‌شود.

فرهاد میمنت آبادی افزود: در این جشنواره استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مازندران، ایلام، خوزستان، کردستان، فارس، همدان، خراسان رضوی و کرمانشاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را به نمایش گذاشته‌اند و استان‌های خوزستان، آذربایجان، لرستان و کردستان به اجرای موسیقی زنده و رقص محلی خواهند پرداخت.

وی یاداور شد: این جشنواره از تاریخ هفتم لغایت ۱۴ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در پارک ملت سنندج آماده بازدید و پذیرایی از مهمانان و مسافران تابستانی و مردم خوب و مه‌مان نواز استان کردستان است.

میمنت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که برگزاری این جشنواره‌ها فرصت‌های بیشتری را در راستای آشنایی هر چه بهتر مردم کشور با فرهنگ‌های مختلف را فراهم کرده و زمینه وحدت و همدلی بیشتر در کشور شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز