خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان:

نقش خبرنگاران و هنرمندان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بی بدیل است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۰

منشاء 75 درصد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است/ دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان آمادگی کامل دارد تا زمینه‌های لازم را برای خلق آثار هنری، ادبی و رسانه‌ای در استان فراهم کند.

ایلنا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار داشت: نقش خبرنگاران و هنرمندان در مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ امنیت روانی جامعه بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سلیم کریمی در کارگاه آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی" با محوریت اعتیاد" که با حضور حضور هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران کردستانی در سنندج برگزار شد، یكی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کردستان را، مشکل اعتیاد دانست و گفت: این روزها اعتیاد یكی از اساسی‌ترین مشكلات اجتماعی را تشكیل می‌دهد و پیامدهای ناگواری را در سطح كوچك آن، در خانواده‌ها و در بخش وسیع‌تر یعنی در كل جامعه به‌جا می گذارد.

وی با بیان این که منشاء 75 درصد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است، تصریح کرد: مصرف مواد مخدر از آسیب‌هایی است که بزه های دیگر را نیز ایجاد می کند.

کریمی، نظارت و توجه منطقی جامعه فرهنگ و هنر استان را در پیشگیری از ناهنجاری‌ها موثر دانست و افزود: رفع دغدغه‌های مردمی در خصوص مقابله با ناهنجاری‌های حوزه اعتیاد امری لازم و ضروری بوده و اصحاب فرهنگ و هنر می توانند در این خصوص والاترین نقش را ایفا کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان یادآور شد:خبرنگاران و هنرمندان استان می توانند با تولید آثار فاخر هنری، ادبی و رسانه ای، به ما راهکار ارائه دهند تا برای رفع مشکلات استان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از سه هزار و 100 گونه مواد مخدر در سطح جهان شناخته شده است که بیشتر افراد جامعه از مضررات این گونه مواد در بیشتر مواقع بی اطلاع هستند.

وی در پایان ابراز داشت: دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان آمادگی کامل دارد تا زمینه های لازم را برای خلق آثار هنری، ادبی و رسانه ای در استان را فراهم کند و با دستگاه‌های مختلف متولی امر هماهنگی لازم به وجود آورد.

در ادامه این نشست نیز خبرنگاران، هنرمندان و نویسندگان حاضر در کارگاه مباحث مختلفی را پیرامون نقش آفرینی بیشتر در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری های پیرامون آن مطرح کردند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری انجمن های هنری، ادبی و سرای روزنامه نگاران استان" با هدف آشنایی بیشتر جامعه فرهنگ و هنر استان با آسیب‌های اجتماعی و راه های مقابله با آن" در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز