خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد:

پیش بینی580 هكتار زمین جهت ساخت و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۷۸

ایجاد این منطقه، گامی مهم در جهت رفع معضل قاچاق، تقویت و توسعه معیشت مرزنشینان و کاهش کول‌بری و نیز جهش اقتصادی در غرب کشور خواهد بود.

ایلنا: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اظهار داشت: ۵۸۰ هکتار زمین، جهت ساخت و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه پیش بینی شده است.

بابک معروفی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنادر سنندج، تصریح کرد: در سال ۹۱ مطالعات امکان سنجی منطقه فاز صفر عملیات اجرایی و مطالعات لازم و تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز، جهت طرح موضوع در کمیته ماده ۲۱۵ صورت گرفت.

وی با بیان اینکه راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی در بانه می‌تواند ضمن توسعه و پیشرفت همه جانبه استان و همچنین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بستر لازم را برای ایجاد اشتغال و تولید در استان فراهم كند، افزود: ایجاد این منطقه، گامی مهم در جهت رفع معضل قاچاق، تقویت و توسعه معیشت مرزنشینان و کاهش کول‌بری و نیز جهش اقتصادی در غرب کشور خواهد بود.

معروفی، با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، موجب شتاب در روند توسعه پایدار استان می‌شود، گفت: با توجه به موقعیت مشترک مرزی با کشور عراق، احداث مناطق ویژه اقتصادی می‌تواند، ضمن ساماندهی فعالان تجاری شهرستان نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان ایفا کند.

وی، تلاش‌های استاندار کردستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان اقتصادی استان برای ساخت این منطقه را قابل تقدیر دانست و گفت: راه‌اندازی این منطقه ویژه اقتصادی نیاز به همت و برنامه‌ریزی و پشتکار جدی مسئولین اقتصادی استان دارد تا زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه مساحت زمین مورد نظر جهت ساخت و راه‌اندازی منطقه ویژه بانه را ۵۸۰ هکتار پیش‌بینی کرد وگفت: از این میزان، ۹۵ هکتار آن جزء اراضی ملی بوده که از طریق کمیسیون ماده ۶۹در مرحله واگذاری به شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی یادآور شد: در سال ۹۱ تعداد ۹ لکه صنعتی شامل واحدهای کارگاهی و زمین‌های صنعتی به متقاضان واگذار شد، همچنین شبکه گاز، خطوط توزیع برق، لوله کشی آب آشامیدنی این مجموعه انجام شد و عملیات جدول‌گذاری و زیرسازی اسفالت معابر نیز برای سال۹۲ پیش بینی شده است.

بابک معروفی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری، اعتبارات موردنیاز ایجادمنطقه ویژه بانه از کمیسیون ماده ۲۱۵ عملیاتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز