خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان:

660 واحد صنعتی در کردستان فعال است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۷۴

معادن كردستان با اشتغال زایی بیش از 4200 نفر توانسته با ایجاد فرصتهای شغلی پایدار و مطمئن نقش مهمی را در اقتصاد استان و كشور ایفا نماید.

ایلنا-سنندج: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان اظهار داشت: از مجموع 926 واحد صنعتی در استان کردستان 660 واحد آن فعال و نیمه  فعال است

به گزارش ایلنا از سنندج، پیمان اسراری در گفتگو با ایلنا از وجود 926 واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد، شهرستان سنندج 292 واحد فعال و 100 واحد غیرفعال، شهرستان قروه 72 واحد فعال و 35 واحد غیر فعال، شهرستان دهگلان 38 واحد فعال و 22 واحد غیرفعال، شهرستان کامیاران 42 واحد فعال و 5 واحد غیرفعال، شهرستان بیجار 45 واحد فعال و 20 واحد غیر فعال و همچنین شهرستان دیواندره 23 واحد فعال و 3 واحد دیگر غیرفعال دارد.

 317واحد معدنی در كردستان فعال است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: 317 واحد معدنی در زمینه سنگ آهن، كانی های غیر فلزی و انواع كریستال، چینی، گرانیت و طلا و.... در کردستان با سرمایه گذاری 620 میلیارد تومان ایجاد شده که جایگاه خوبی را در كشور به خود اختصاص داده است.

اسراری با اشاره به معادن غنی طلا در كردستان، به معدن سنگ طلای ساری گونی در شهرستان قروه و معدن سنگ طلای سقز اشاره کرد و افزود: با بهره بردای از این معادن می توان میزان سرمایه گذاری در استان را به 600 میلیارد تومان رساند.

وی یادآور شد: معادن كردستان با اشتغال زایی بیش از 4200 نفر توانسته با ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مطمئن نقش مهمی را در اقتصاد استان و كشور ایفا نماید.

اسراری خاطرنشان کرد: كردستان بعنوان یكی از قطب های معدنی مهم كشور دارای پتانسیل های بسیار خوبی  است كه در چند سال اخیر با رشد چشمگیر سرمایه گذاران مواجه شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین معادن كردستان در شهر ستانهای قروه، سنندج، كامیاران و بیجار قرار دارند، ابراز امیدواری نمود با وجود معادن بسیار خوب در سایر شهرستانها در آینده نزدیك شاهد سرمایه گذاری های خوبی در آنها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز