خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

کردستان ظرفیت اسكان روزانه 100 هزار مسافر را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۴

استان کردستان با بسیج امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت های در اختیار،هم اکنون ظرفیت اسکان 100 هزار مسافر را در ایام تعطیلات دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با در نظر گرفتن مجموع اماكن اقامتی پیش‌بینی شده برای امسال، ظرفیت پذیرش و اسكان 100 هزار مسافر در هر روز را طی ایام نوروز خواهیم داشت.

فرهاد میمنت آبادی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در استان کردستان در راستای اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: استان کردستان با بسیج امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت های در اختیار،هم اکنون ظرفیت اسکان 100 هزار مسافر را در ایام تعطیلات دارد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان کردستان در بخش های مختلف افزود: استان کردستان به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی، صنایع دستی و هم مرز بودن با کشور عراق همواره به عنوان یکی از اولویت‌های سفر مردم از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.

میمنت آبادی تصریح کرد: در راستای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هر ساله در ایام پایانی  سال برنامه و تمهیداتی را در خصوص ارائه خدمات به مهمانان نوروزی در نظر می گیرد که  با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دیگر اعضای ستاد زمینه های اجرای آنها فراهم می شود.

وی به مهمان نوازی مردم کردستان اشاره کرد و گفت: مردم استان کردستان همیشه در مهمان نوازی زبانزد خاص و عام بوده و در نوروز 92 نیز پذیرای گردشگران و مسافران هستند و انتظار می رود که دستگاه ها و سازمان های دولتی متولی نیز در این بخش اقدامات بهتری را در دستور کار قرار دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و موسیقی محلی، آماده سازی تمامی هتل ها، مراکزاقامتی، مهمان پذیرها، واحدهای بین راهی و ساماندهی تمامی امکانات سطح استان به شکل مناسب اشاره کرد.

وی افزود: در مبادی ورودی شهرستان‌های استان کیوسک‌های راهنمای مسافران نصب شده است و یک سری اقلام تبلیغاتی اعم از کتابچه راهنمای گردشگری و نقشه شهرستانها جهت ارائه اطلاعات کافی در زمینه مراکز سیاحتی و محل‌های اسکان در اختیار مسافران قرار می گیرد.

میمنت آبادی گفت: استان کردستان به دلیل تنوع پوشش گیاهی خاص و مناطق بکر و جاذبه های گردشگری همچون شهر اورامان تخت، دریاچه زریوار مریوان، پارک آبیدر سنندج، روستای پالنگان کامیاران، کوه چهل چشمه، غارکرفتو، قلعه تاریخی زیویه و...جزء استانهای گردشگر پذیر محسوب می شود و به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق سالانه پذیرای مهمانانی از اقلیم کردستان عراق است.

وی درپایان از تعامل و همکاری سازمان ها و ادارات دولتی مرتبط با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این استان مهمانان نوروزی که وارد استان کردستان می شوند با خاطره ای خوش کردستان را ترک کنند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز