خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران کردستان اعلام شد؛

راهیابی 87 اثر هنری به هشتمین جشنواره فیلم و عکس ژیار

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۴۹

هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس ژیار با نمایش فیلم‌‌ های کوتاه و ارائه آثار عکاسان کردستانی، روز شنبه 19 اسفند ماه جاری در سنندج آغاز می شود.

دبیر هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس ژیار از راهیابی 87 اثر هنری توسط هنرمندان کردستانی به بخش نهایی این جشنواره خبرداد.

به گزارش ایلنا، حمید رضا گوهری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس ژیار با نمایش فیلم‌‌ های کوتاه و ارائه آثار عکاسان کردستانی، در بخش های "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دفاع مقدس، فیلم اولی‌ ها،محیط زیست و آزاد"، ساعت 9 صبح روز شنبه  19 اسفند ماه جاری در سنندج آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با پایان ارزیابی فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه هشتمین جشنواره استانی فیلم و عكس ژیار، از 90 اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، 44 اثر از هنرمندان کردستانی به بخش پایانی و رقابتی جشنواره راه پیدا كرد.

گوهری افزود: از این تعداد آثار پذیرفته شده به جشنواره،27 فیلم در بخش آزاد شامل: 14 فیلم داستانی،6 فیلم مستند،چهار فیلم تجربی،سه فیلم پویانمایی و همچنین 17 فیلم در بخش ویژه از جمله؛ سه اثر در زمینه تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرنی،سه اثر محیط زیست،سه فیلم دفاع مقدس و هشت فیلم اولی ها به نمایش درخواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج گفت: داوران بخش مسابقه عكس هشتمین دوره جشنواره فیلم و عكس ژیار، پس از ارزیابی عكس‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره،از 330 عکس رسیده، اسامی 43 عكاس راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره شامل: 10عکس تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی،18 عکس با موضوع آزاد، 12 عکس محیط زیست و هشت عکس از دفاع مقدس معرفی نمودند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلم‌سازان کوتاه و مرور آثار یکساله آنها، همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌ های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس عنوان کرد.

دبیر هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس ژیار یادآور شد: در این جشنواره و در بخشهای مختلف از جمله بهترین کارگردانی، تدوین، تصویربرداری، صدابرداری، صداگذاری و...و همچنین دو پیشکسوت سینمای استان تقدیر می شود.

گوهری به احتمال حضور دو تن از بازیگران مشهور عرصه فیلم و سینما اشاره کرد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم رامبد جوان و مهدی در آئین اختتامیه این جشنواره حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنوره ساعت 5 بعدازظهر روز یکشنبه 20 اسفندماه جاری در تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نمایش فیلم های راه یافته به جشنواره از ساعت  10 الی 12 ظهر و 4 الی 8  شب نمایش و جلسات نقد بررسی آن نیز ساعت 8 تا 10 شب در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار می شود.

دبیر جشنواره در پایان اظهار داشت: عکسهای راه یافته به هشتمین جشنواره فیلم و عکس ژیار در قالب نمایشگاهی از شنبه 19 اسفند ماه به مدت 10 روز در نگارخانه ارشاد سنندج، پذیرای علاقمندان به این عرصه هنری خواهد بود.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره فیلم و عكس ژیار، به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج و با همكاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،استانداری کردستان، اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان، سازمان حفاظت محیط زیست کردستان و موسسه زبان سفیران و کارخانه تراکتورسازی استان برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز