خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کردستان خبر داد:

تحقق بیش از 53 هزار فرصت شغلی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۱

در زمینه مشاغل خانگی و كسب و كارهای خُرد تاكنون برای 18 هزار و 481 طرح، تسهیلاتی با اعتبار بالغ بر 737 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از محقق شدن بیش از 53 هزار فرصت شغلی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،مصطفی باغبانیان سه شنبه شب در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سنندجبا ارائه گزارشی از حوزه های مروبط به اشتغال، روابط كار، بازرسی كار و تعاونی ها گفت: استان كردستان در سالجاری متعهد ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی شده است كه خوشبختانه تاكنون بیش از 53 هزار و 175 فرصت شغلی تحقق پیدا كرده است.

وی تصریح کرد: در سالجاری 794 نفر در قالب 304 كارگاه از تخفیفات ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار شده اند.

باغبانیان افزود: در زمینه مشاغل خانگی و كسب و كارهای خُرد نیز تاكنون برای 18 هزار و 481 طرح، تسهیلاتی با اعتبار بالغ بر 737 میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كردستان، تعداد واحدهای مسكونی احداث شده توسط تعاونی های مسكن مهر را 3200 واحد و تعداد واحدهای مسكونی احداثی شركت های تعاونی متعارف را نیز 648 واحد ذكر كرد و گفت: در سالجاری 3126 فرصت شغلی از طریق تعاونی ها ایجاد شده است.

وی در زمینه طرح توسعه مهر كشاورزی یادآور شد: تاكنون در سراسر استان 7 میلیون و 659 هزار و 401 متر مربع زمین جهت طرح توسعه مهر كشاورزی واگذار شده است كه در مجموع به متقاضیان در قالب سه بخش تعاونی، سهامی و انفرادی تسهیلاتی معادل 193 میلیارد و 409 میلیون ریال اعتبار با اشتغالزایی 3925 نفر پرداخت شده است.

باغبانیان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های عمرانی این اداره كل در استان اشاره كرد و افزود: 55 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل این پروژه ها از جمله مجموعه ورزشی كارگران سنندج، استراحتگاه كارگران زریوار و سالن وزشی چند منظوره مریوان و نیز ساختمان اداری واقع در سایت اداری سنندج مورد نیاز است كه امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این اعتبار تهیه و شاهد بهره برداری پروژه های عمرانی باشیم.

این مسئول در پایان با اشاره به ماموریتها و رسالت های وزارت  تعاون، كار و رفاه اجتماعی؛ تسهیل گرایی، ارباب رجوع مداری، قانون گرایی، عدالت محوری و... را از جمله ویژگی های منشور كاری این وزارتخانه برشمرد.

حمایت ازکار و سرمایه ایرانی وظیفه همگانی است

رئیس مجمع نمایندگان كردستان نیز در این نشست، تدوین و اجرای برنامه های جامع در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری را از جمله خواست نمایندگان ملت از دولت بر شمرد و گفت: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و عمران كشور از جمله حمایت از كار و سرمایه ایرانی یك وظیفه همگانی است.

سید محمد بیاتیان توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزایی و توجه به تولید ملی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با كمك مسئولان استان و استفاده از توان علمی و عملی نیروی كاری متخصص و بومی استان، شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر در كردستان باشیم.

آسیب شناسی تعاونی ها و ایجاد بستر تشكیل تعاونی های كارآمد، ایجاد اشتغال های پایدار، نظارت بر امور تعاونی ها و... از جمله مواردی بود كه اعضای مجمع نمایندگان استان كردستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست بر آن تاكیدکردند.

شایان ذکر است در این نشست كه رئیس كانون شوراهای اسلامی كار و همچنین دبیر اتاق تعاون استان حضور داشتند ضمن تشریح مشکلات استان در حوزه اشتغال و تعاونی ها، بر هموار شدن مسیر اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی در استان تاكید گردید.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز