خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر؛

هشت واحد صنعتی در كردستان به بهره‌برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۴۱

در استان کردستان با دارا بودن 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود پتانسیلها ومشوق های بسیار خوب سرمایه گذاری، حمایتهای دولت از سرمایه گذاران و وجود مرز رسمی باشماق، توان بسیار خوبی در جذب سرمایه گذاری دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارك فجر، هشت طرح صنعتی در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

پیمان اسراری در گفت وگو با ایلنا تصریح کرد: این هشت  طرح صنعتی در مجموع با سرمایه گذاری 56 میلیارد و 850میلیون ریال و اشتغالزایی بیش از 100 نفر در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به تسهیل مراحل سرمایه گذاری در استان و همچنین حمایتهای خوب دولت از سرمایه گذاری در كردستان افزود: با افتتاح طرحهای در دست اقدام از محل سفر پرخیر و بركت مقام معظم رهبری به كردستان و همچنین مصوبات سفرهای استانی دولت خدمت گذار امیدواریم در آینده ای نزدیك شاهد رفع معضل بیكاری در استان خواهیم بود.

تخصیص 220میلیارد ریال اعتبار به 9 طرح صنعتی در استان

اسراری در ادامه اظهار داشت:این 9 طرح صنایع تبدیلی و تكمیلی سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان جهت استفاده از اعتبارات طرح توسعه بخش كشاورزی از كارگروه مربوطه اولویت بررسی گرفته اند.

وی ادامه داد: این طرحها عمدتا در زمینه نان صنعتی، سیلو، خوراك دام و طیور، لبنیات و درجه بندی سیب زمینی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان گفت: تسهیلات اولویت گرفته بیش از 220میلیارد ریال است كه پیش بینی می شود بیش از 153نفر  بطور مستقیم اشتغالزایی صورت گیرد.

وی افزود: این طرحها بعداز بررسی و انجام مراحل قانونی هم اكنون در حال بررسی در بانكهای عامل می باشند.

اسراری یادآور شد: طرح صنایع تبدیلی و تكمیلی سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان جهت استفاده از اعتبارات طرح توسعه بخش كشاورزی از كارگروه مربوطه اولویت بررسی گرفته اند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان استان خاطرنشان کرد: در استان کردستان  با دارا بودن 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود پتانسیلها ومشوق های بسیار خوب سرمایه گذاری، حمایتهای دولت از سرمایه گذاران و وجود مرز رسمی باشماق توان بسیار خوبی در جذب سرمایه گذاری  دارد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز