خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره سراسری كاریكاتور در کردستان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۲۶

جشنواره در دو بخش اصلی با موضوع كلی «سبك زندگی ایرانی» و به‌ویژه با موضوع «تبلور بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش تولید ملی در ارتقای سبك زندگی ایرانی» برگزار می‌شود/آخرین مهلت دریافت آثار 25 اسفندماه 91خواهد بود.

ایلنا- سنندج: نخستین جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع سبك زندگی ایرانی توسط حوزه هنری كردستان اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان كردستان ضمن اعلام خبر  به خبرنگار ایلنا گفت: در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در رابطه با الگوی اسلامی ـ ایرانی و با توجه به رسالت‌های حوزه هنری و نقش هنر در ترویج و نهادینه‌كردن سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، نخستین جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع سبك زندگی ایرانی توسط حوزه هنری استان كردستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینكه یكی از راه‌های نفوذ دشمن و تهاجم فرهنگی نفوذ بر ریشه‌های بنیادین زندگی بوده و در این راستا با استفاده از شیوه‌های مختلف و ابزارهای ارتباطی در جزئیات زندگی مردم نفوذ كرده و سبک زندگی ایرانی را مورد آسیب قرار داده است.

مرادی افزود: ترویج فرهنگ تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی بین افراد جامعه، تضعیف ریشه‌های بنیان خانواده، تلاش جهت ایجاد فساد و بی بند و باری و موارد دیگر، بخشی از این برنامه‌ریزی‌های بلند مدت غرب است.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص سبك زندگی ایرانی بیان كرد: تلاش جهت احیای ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی در سبک زندگی خانواده‌ها رسالت و وظیفه تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها بوده و در این بین نقش و جایگاه متولیان فرهنگ و هنر كشور بسیار برجسته و مهم است.

رئیس حوزه هنری استان كردستان گفت: آسیب‌شناسی در مورد ‌ضعف فرهنگ كار جمعی‌، ‌عدم رعایت حقوق متقابل در روابط اجتماعی‌، ‌افزایش آمار طلاق‌، ‌قانون‌گریزی در رانندگی‌، عدم رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی، عدم الگوی تفریح سالم، رواج دروغ، دلایل پرخاشگری و نابردباری‌های اجتماعی، ‌پوشش و طراحی مد‌، ‌عدم رعایت حقوق رسانه‌ای و اینترنتی افراد‌، نقش وجدان كاری و انضباط اجتماعی، عدم توجه به كیفیت در تولیدات داخلی، كاهش ساعات كاری مفید در ادارات، ربا، توجه به حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده، چرایی رونق مصرف‌گرایی، توجه به كرامت و عزت زن در اجتماع و خانواده از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب رقابتی میان هنرمندان، ایجاد انگیزه و تقدیر از هنرمندان، ارتقای فرهنگ عمومی و تغییر نگرش در این خصوص، آشنایی مخاطبان با ویژگی‌های سبک زندگی اصیل ایرانی با ظرفیت و ویژگی‌های قومی و فرهنگی در جامعه و همچنین معضلات و مشكلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از نفوذ فرهنگ بیگانه و تبلور آن در آثار هنری را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان كرد.

مرادی اظهار داشت: جشنواره در دو بخش اصلی با موضوع كلی «سبك زندگی ایرانی» و به‌ویژه با موضوع «تبلور بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش تولید ملی در ارتقای سبك زندگی ایرانی» برگزار می‌شود.

وی عنوان كرد: هر متقاضی می‌تواند حداكثر پنج اثر را در اندازه‌های حداقل 30*20 و حداكثر 40*30 سانتیمتر به دو صورت اینترنتی و پستی به همراه بیوگرافی و مشخصات كامل هنرمند به همراه آثار ارسال كند.

رئیس حوزه هنری استان كردستان با اشاره به اینكه شركت در این جشنواره برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است،گفت: آثار پستی باید به صورت cmyk و با فرمت tif، با رزولیشن dpi300 در اندازه 1به 1 در قالب لوح فشرده به همراه فایل اندازه A4 با رزولیشن dpi300 و یك نمونه پرینت A4 مطابق با نسخه اصلی كه پشت هر یک برچسب مربوطه الصاق شده باشد، به دبیرخانه ارسال شود.

وی افزود: آخرین مهلت دریافت آثار 25 اسفندماه 91، انتخاب و پالایش آثار توسط هیئت انتخاب 20 فروردین 92، داوری و انتخاب آثار برتر 1 اردیبهشت‌ماه 92 خواهد بود.

مرادی با اشاره به اینكه برگزیده بخش ویژه جشنواره به‌عنوان داور در دوره بعدی حضور خواهد داشت، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه افتتاحیه جشنواره 12 اردیبهشت‌ماه 92، معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز 22 اردیبهشت‌ماه 92 خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز