خبرگزاری کار ایران

جعفری:

توسعه ورزش های سنتی،گامی به سوی احیای فرهنگ های اصیل است

با احیا و ترویج ارزش های فرهنگی کشور می توان آداب، رسوم و باورهای دینی و فرهنگی را به جهانیان معرفی کرد.

سنندج - ایلنا: سرپرست فدراسیون ورزش های سنتی، بومی و محلی گفت: توسعه ورزش های سنتی گامی به سوی احیای فرهنگ های اصیل است.

غلامرضا جعفری درگفتگو با ایلنا تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی و احیا و توجه به سنت ها و ارزش های ایران اسلامی برگزاری ورزش های سنتی، بومی و محلی گامی به سوی ارج نهادن به ارزش ها، سنت ها و باورهای دینی و اسلامی است.

وی افزود: بر اساس چارچوب تعیین شده به واسطه رویکرد فرهنگی، ارزشی مرتبط بر فعالیت های این حوزه ملزم به بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و تجربیات موفق و موثر در این عرصه هستیم.

جعفری اظهار داشت: بنابراین در این زمینه با تقسیم کار ملی و هم افزایی و استفاده از توانمندی های بالقوه موجود در بخش ورزش و حتی فرابخشی به منظور احیاء و ترویج ارزش های فرهنگی و فرهنگ ارزشی کشورمان تلاش می کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های سنتی، بومی و محلی گفت: انتظار می رود با برنامه ریزی، تلاش، حمایت های دولت و وزارت ورزش و جوانان گام های اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: بدون شک فعالیت های این فدراسیون از معیارهای علمی و منطقی نشأت گرفته و با تبیین کارکردهای علمی بازی های بومی، محلی و ساماندهی و تدوین مجموعه مقررات و قوانین تعیین شده در راستای استفاده کاربردی از آن در عرصه های مختلف زندگی تلاش شود.

جعفری با اشاره به اهمیت ترویج ارزش های فرهنگی و معرفی فرهنگ ایران اسلامی در عرصه های فراملی یادآور شد: با احیا و ترویج ارزش های فرهنگی کشور می توان آداب، رسوم و باورهای دینی و فرهنگی را به جهانیان معرفی کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش های سنتی، بومی و محلی خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی این بازی ها جوانان و نوجوانان کشور برای آشنایی با فرهنگ های مختلف در کشور اسلامی ایران است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز