خبرگزاری کار ایران

حامدی:

لباس‌های تولیدی صنایع‌دستی کردستان به خانواده‌های بی‌بضاعت اهدا شد

اهدای این لباس‌ها در راستای ترویج فرهنگ استفاده از پوشش‌های کردی در استان صورت گرفته است.

سنندج - ایلنا: لباس‌های محلی تولیدی صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان به خانواده‌های بی‌بضاعت استان اهدا شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: تعداد 350 دست لباس محلی استان که در کارگاه‌های آموزشی معاونت صنایع‌دستی کردستان تولید شده به خانواده‌های بی‌بضاعت استان اهدا شد.

فرهاد حامدی تصریح کرد: این لباس‌ها از طریق موسسه‌های خیریه دارالاحسان سنندج و هیوای ژیان سنندج به افراد زیرپوشش این موسسات اهدا شد.

وی افزود: اهدای این لباس‌ها در راستای ترویج فرهنگ استفاده از پوشش‌های کردی در استان صورت گرفته است.

حامدی گفت: لباس‌های محلی به عنوان یکی از مصادیق بارز فرهنگی اقوام کرد همواره دارای اهمیت بوده و با توجه به قیمت تمام شده نسبتا گران این پوشاک، تهیه و استفاده از آن برای افراد کم‌درآمد جامعه تا حدودی مشکل است که امیدواریم قدم کوچکی در راستای نهادینه شدن فرهنگ پوشیدن لباس‌های کردی برداشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد:میراث فرهنگی شهرستان‌های سقز و بانه نیز در دو سال گذشته 700 دست لباس محلی تولیدات خود را به موسسات خیریه و سازمان بهزیستی استان اهدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز