خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

آثار خوشنویسی محمد صابر در سنندج به نمایش درآمد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۴۲

این گونه نمایشگاه ها به لحاظ پاسداشت از حفظ یک هنر اصیل و معناگرای ایرانی لذتی دارد که با چیزی در دنیا برابری نمی کند / هنرخوشنویسی مهجور واقع شده است/ همســـرم مشوق خوبی برای من بود.

 ایلنا- سنندج: بعد از سال ها فعالیت و برگزاری دهها نمایشگاه گروهی در استان، کشور و عرصه های بین المللی، نخستین نمایشگاه انفرادی خوشنویسی استاد محمد صابر صابر از اساتید و پیشكسوتان هنر خوشنویسی كردستان، تحت عنوان "لولاک لما خلقت الافلاک" عصر شنبه 18 آذرماه جاری در نگارخانه ارشاد سنندج به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا، محمد صابر صابر در آیین افتتاحیه  این نمایشگاه که با حضور استاندار کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری، معاون فرهنگی- هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدعوین برپا شد، گفت:هنر خوشنویسی هنری مبتنی بر شکل و ساختار بصری است.

وی اظهار داشت: نوشتن بخشی از فرهنگ و ادبیات عجین گشته ایران اسلامی با علوم و معارف دینی و قرآنی که معانی و مفاهیم گرانسنگی درخود دارد از افتخارات یک خوشنویس محسوب می شود.

صابر برگزاری متعدد نمایشگاه های خوشنویسی را جهت پاسداشت از این هنر مفید ارزیابی کرد و گفت: این گونه نمایشگاه ها به لحاظ پاسداشت از حفظ یک هنر اصیل و معناگرای ایرانی لذتی دارد که با چیزی دردنیا برابری نمی کند و بارها اگر تکرار شود، خستگی را برای هنرمند و هنرجو این وادی و مشتاقان آن در پی نخواهد داشت.

هنرخوشنویسی مهجور واقع شده است

عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه هنرخوشنویسی مهجور واقع شده است گفت:هنر خوشنویسی شناخته شده نیست و اگر این دست نمایشگاه ها دردید عموم قرار بگیرد  در گسترس هنر خوشنویسی و آشنایی مردم با این هنر موثر خواهد بود.

صابربا اشاره به جایگاه هنرخوشنویسی در کردستان گفت: کردستان سرزمینی است که بزرگان زیاد هنر خوشنویسی را در پیشینه خویش دارد.

وی افزود: وقتی یک شعر رابه صورت تایپ شده می خوانیم تاثیر گزاری یک اثر هنری را نمی تواند داشته باشد یک تابلوی هنری روی دیوار بامخاطب حرف میزند وجود رنگ،هنر،زیبایی در یک تابلوی خوشنویسی میتواند تاثیر فوق العاده ای برمخاطب بگذارد.

همســـرم مشوق خوبی برای من بود

عضو انجمن خوشنویسان ایران شعبه سنندج در ادامه یادآور شد: بنده زیاد اهل برگزاری نمایشگاه انفرادی نبودم و تا به حال هم نمایشگاهی به این شکل برگزار نکرده ام.

صابرادامه داد: علاقه مفرطی كه به كارم داشتم و پشتكاری كه از خودم نشان می‌دادم همسرم را نیز علاقمند به تشویق من كرد و تا مرحله‌ای رساند كه مشوق من برای برگزاری این نمایشگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای آثار در زمینه های قرآنی، اشعاری از مولانا و حافظ و شاعران نامدار کشور و نکات زیبای ادبی با خط ثلث، شکسته و نستعلیق است.

محمد صابر صابر متولد سال 1324 در شهرستان سقز و دانش آموخته انستیتو هنر تهران در رشته هنر در سال 1351 است كه توانست  مدرك فوق ممتاز خوشنویسی را در سال 1368كسب نماید.

سرپرستی دفتر انجمن خوشنویسان استان كردستان از سال 1364 تا 1375، دریافت درجه دو هنردر سال 1374، مدرس و نماینده انجمن خوشنویسان استان در جلسات مختلف و سمینارهای برگزار شده در كردستان  و كشور را می توان بخشی از فعالیت های این هنرمند برشمرد.

وی تا زمان بازنشستگی سرگروه گروه هنر آموزش وپرورش استان  بود و پرورش ده ها هنرمند در آموزش وپرورش و دانشسراها بخشی دیگر از خدمات این استاد به فرهنگ و هنر بوده است.

صابر هم اكنون در انجمن خوشنویسان كردستان به عنوان مدرس فعالیت دارد و تاكنون بیش از 30 خوشنویس در سطح ممتاز را آموزش داده است.

نخستین نمایشگاه انفرادی خوشنویسی محمد صابر صابر با همكاری و مشاركت  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،حوزه هنری و انجمن خوشنویسان استان از تاریخ 18 تا 25 آذر ماه در محل نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج واقع در خیابان فردوسی، كوچه هتل آبیدر سنندج دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز