خبرگزاری کار ایران

درپنجمین روز ازهفته دولت؛

شش روستای بیجار به شبكه گازطبیعی پیوست

با بهره برداری از این شش پروژه گازرسانی روستایی، شمار روستاهای برخوردار از گاز در بیجار به 67 روستا رسید.

بیجار - ایلنا: در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت، شش روستای شهرستان بیجار با اتصال به شبکه سراسری گازطبیعی، از نعمت گاز شهری برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا؛ مدیرعامل شرکت گاز کردستان ظهر دوشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها که به نمایندگی در روستای "قبا سرخ" بیجار برگزارشد، اظهار داشت: امروز در پنجمین روز از هفته دولت روستاهای (قبا سرخ، قاضی قوشچی، گلستانه، زرده کمر، چشمه کاظم و پهنه بر) بیجار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مهدی مهدوی با بیان اینکه برای اجرای طرح گازرسانی به این روستاها اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال از محل بودجه داخلی شركت گاز استان هزینه شده است و تصریح کرد: به ازای هر علمک حدود 110 میلیون ریال هزینه شده که مبلغ قابل توجهی است.

وی افزود: برای بهره برداری از پروژه گازرسانی به این شش روستا، 30 کیلومتر شبکه پلی اتیلین با اقطار مختلف و 110 انشعاب گاز (علمک) نصب شده و 50 انشعاب نیز در دست نصب است.

مهدوی اظهار داشت: با بهره برداری از این  شش پروژه گازرسانی روستایی، شمار روستاهای برخوردار از گاز در بیجار به 67 روستا رسید.

وی با اشاره به اینکه این میزان هزینه صرفا از دیدگاه خدمات رسانی به قشرمحروم روستایی استان قابل توجیه است و از نظر اقتصادی توجیهی ندارد، گفت:باتوجه به وضعیت جغرافیایی استان کردستان و مناطق صعب العبور و پراکنده آن، فعالیت عمرانی در این استان سخت،  دشوار و هزینه بر است و شرایط را برای اجرای کار بسیار مشکل کرده است.

این مسئول با قدردانی از تلاش پیمانکاران فعال در زمینه گازرسانی، اظهار داشت:گازرسانی به روستاهای شهرستان بیجار در حدود چهار ماه انجام شده که جای تقدیر از پیمانکاران و عوامل دست اندرکار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون پروژه گازرسانی به 32 روستای شهرستان بیجار در دست اجرا است، گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه، تمام تعهدات شرکت گاز در بخش سفر رهبر معظم
انقلاب محقق می شود در حالی که اعتبارات تعهد شده از محل این سفر تاکنون تامین نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و فرماندار بیجارخواست برای تامین اعتبارات پروژه های گازرسانی، شرکت گاز را یاری نمایند.

مهدوی، تمام تلاش مجموعه نظام و دولت را ارائه خدمات مطلوب به مردم و جلب رضایت آنان دانست ویادآور شد: دولت در اجرای پروژه های خدمات رسانی دنبال صرفه اقتصادی نیست و پروژه های عمرانی را تنها در جهت محرومیت زدایی از روستاهای محروم تعریف و اجرا می کند.

وی در پایان پیشرفت فیزیکی پروژه های مصوب سفرهای رهبر معظم انقلاب وهیات دولت در شهرستان بیجار را 105 درصد اعلام کرد و گفت: در این خصوص شرکت گاز فراتر از تعهدات مصوبات سفرها عمل کرده و جا دارد مسوولان استان بخصوص شخص استاندار در تزریق اعتبارات شرکت گاز را یاری دهند.

در آیین افتتاح این پروژه ها معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، امام جمعه و فرمانداربیجار، مدیر عامل شرکت گاز کردستان و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز