خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادكشاورزی مریوان:

عسل تولیدی در مریوان به بیش از 70 هزار كیلوگرم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۱

میزان عسل تولیدی در كلنی بومی دو هزار و 579 كیلو گرم و در كلنی مدرن شصت و هفت هزار و 620 كیلوگرم است.

ایلنا- مریوان: مدیر جهادكشاورزی شهرستان مریوان گفت: با آمارگیری از كلنی های زنبور عسل شهرستان مریوان و اجرای طرح توسعه زنبورداری میزان عسل تولیدی در این شهرستان در سال جاری به هفتاد هزار و و 199 كیلوگرم رسید.

سید عزیز هاشمی درگفت وگو با ایلنا تصریح کرد: طبق آمارگیری كه در مهر ماه سال جاری صورت گرفته در حال حاضر تعداد 291 نفر زنبوردار در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: این زنبورداران، ده هزار و710 كلنی را در اختیار دارند كه از این تعداد 9 هزار و 11 كلنی مدرن و یكهزار و 699 كلنی بومی هستند.

هاشمی اظهار داشت: میزان عسل تولیدی در كلنی بومی دو هزار و 579 كیلو گرم و در كلنی مدرن شصت و هفت هزار و 620 كیلوگرم است.

وی گفت: در طی بررسی آمارگیری از كلنی های زنبور عسل در سال جاری با حمایت های صورت گرفته توسط جهاد كشاورزی در خصوص اعطای سه میلیون ریال اعتبار بلاعوض به هر زنبوردار ومشاركت زنبورداران تعداد 48 نفر كه تحت پوشش طرح توسعه زنبورداری بوده اند كلنی های خود را از مجموع 192 كلنی به تعداد هزار و 141 كلنی افزایش داده اند كه حكایت از رشد 494 درصدی دارد.

مدیر جهادكشاورزی شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: در سال جاری در دو روستای این شهرستان نیز آموزش های فنی وحرفه ای درجه دو برگزار گردیده است و همچنین در این روستاها طرح توسعه زنبورداری آماده اجرا می باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز