خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

877 تعاونی ثبت شده در كردستان غیرفعال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۲

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد، این تعداد از تعاونی‌ها را فعال کرده و با کمک تسهیلات، آنها را از حالت رکود خارج کنیم.

ایلنا: مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی کردستان با تاکید بر احیای تعاونی‌های غیرفعال در استان گفت: براساس آمارهای موجود ۸۷۷ تعاونی از تعاونی‌های ثبت شده در استان غیرفعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، مصطفی باغبانیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۱۷ تعاونی با عضویت ۶۴۵ هزار و ۶۴۳ در استان فعال است که از این تعداد ۳۸هزار و۴۵۹ نفر آقا و ۲۶۴هزار و ۷۱۱ نفر خانم هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اشتغال ایجاد تعاونی است تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ تعاونی بهترین راه ایجاد اشتغال در این بخش است.

با غبانیان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۳ تعاونی جدید با عضویت یک‌هزار و ۲۵۰ نفر و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۱ نفر از در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: سنندج با ۱۸ تعاونی، مریوان با ۱۰ تعاونی و قروه با ۶ تعاونی بیشترین آمار تشکیل تعاونی‌های سال‌جاری در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین از غیرفعال بودن ۸۷۷ تعاونی در استان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش خواهیم کرد این تعداد از تعاونی‌ها را فعال کرده و با کمک تسهیلات، آن‌ها را از حالت رکود خارج کنیم.

باغبانیان نبود تفاهم در بین اعضا را از مهم‌ترین دلایل غیرفعال شدن تعاونی‌های دانست و گفت: ایجاد تعاونی‌ها با عضویت افراد خانواده و فامیل نقش به سزایی در جلوگیری از بروز این مشکلات است.

وی همچنین به عملکر کشاورزی مهر بخش تعاون در سطح استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای ایجاد این سامانه تا کنون بیش از ۸ هزار و ۱۹۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۵ هزار و ۶۷۲ نفر آن‌ها واجد شرایط تشکیل تعاونی مهر کشاورزی شناخته شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: از این تعداد ۳ هزار و ۶۷۲ نفر سازماندهی و ۱۹۳ تعاونی برای این افراد با ایجاد ۳ هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی ثبت شده است.

باغبانیان در پایان سخنانش، توسعه فرهنگی تعاون، شناسایی زمینه‌های جدید با قابلیت ورود بخش تعاونی و حمایت از گسترش تعاون، گسترش کیفی و کمی تعاونی‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش تعاونی، افزایش سرمایه اجتماعی تعاون و اجرای برنامه ترویجی را از جمله اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز