خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

آموزش‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید همراه با فقه اخلاق پزشکی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۵۹

اخلاق پزشکی صرفآ یک کتاب و درس نیست، بلکه پزشک باید همراه با آموختن علم پزشکی تعهد، تخصص و اخلاق حسنه را در طبابت به عنوان الگو در دستور کار خود قرار دهد.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اخلاق پزشکی صرفا یک کتاب و درس نیست بلکه پزشک باید همراه با آموختن علم پزشکی تعهد، تخصص واخلاق حسنه در طبابت را عنوان الگو در دستور کار خود قرار دهد.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «محمد حسین اعرابی» پیش از ظهر یک شنبه سوم شهریورماه در مراسم سالروز گرامی داشت روز پزشک که با حضور معاونین، اساتید دانشگاه علوم پزشکی و فعالان عرصه پزشکی و پیراپزشکی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن آمفی‌تئا‌تر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شده بود، طی سحنانی ضمن گرامی داشت زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک، ابوعلی سینا را یکی از پزشکان معاصر ایران در دنیا دانست و گفت: پزشکان باید در کار طبابت، تعهد، تخصص و اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی طبابت و طبیب را یکی از اسماء الهی دانست و گفت: پزشک می‌تواند با نقش محوری که در طبابت دارد به صورت توسعه همه جانبه در محور سلامت و کمک به مردم موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر تلاش بیشتر پزشکان در توسعه سلامت گفت: امیدواریم در این جهت بیش از پیش تلاش کنیم تا بتوانیم به اهدافی که در سلامت کشور پیش بینی شده هرچه زود‌تر دست پیدا کنیم.

اعرابی برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشان را بهانه‌ای برای خدمت بیشتر به بیماران عنوان کرد و گفت: امیدواریم کسانی که در انتخابات نظام پزشکی کاشان برگزیده شده‌اند در جهت احقاق حقوق مردم توان و قدرت بیشتری پیدا کنند.

وی تبدیل شدن دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان به تیپ یک علیرغم مشکلات فراوان را نتیجه تلاش و استعدادهای جامعه پزشکی و پیراپزشکی شهرستان کاشان دانست و گفت: جامعه پزشکی شهرستان کاشان باید در استمرار جایگاهی که دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به عنوان تیپ یک کسب نموده تلاش نمایند، ضمن اینکه همیشه مشکلات این دانشگاه را نیز دغدغه خود بدانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبریک به وزیر جدید بهداشت و درمان در کسب رای بالایی که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ایشان دادند، گفت: همانطور که مجلس و دولت در انتخاب کابینه قوی دولت روحانی تلاش نمودند، امیدواریم وزیر محترم بهداشت و درمان بتوانند با همکاری جامعه پزشکی کشور در عرصه سلامت و دیگر زمینه‌ها موفق و پیروز باشند.

در ادامه مراسم گرامی‌داشت روز پزشک پس از سخنرانی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کاشان و اجرای موسیقی سنتی، قرائت پیام نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز پزشک توسط دکتر عابداف رئیس دفتر ایشان، از فعالان و پزشکان نمونه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از طرف دانشگاه علوم پرشکی، سازمان نظام مهندسی و معاونت سازمان درمان تامین اجتماعی کاشان و معاونت سلامت شمال استان اصفهان با اهداء هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز