خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

363 لیتر شربت رنگی غیرمجاز در شهرستان کاشان توقیف شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جمع آوری و توقیف 363 لیتر شربت رنگی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جمع آوری و توقیف ۳۶۳ لیتر شربت رنگی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «سید علیرضا مروجی» در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، با اشاره به استفاده از رنگ­‌های غیر مجاز در تهیه شربت­‌های رنگی مانند گلاب و عرقیات خوراکی اظهار داشت: استفاده و مصرف رنگ‌های غیرخوراکی احتمال بروز سرطان، بیماری‌های کبدی و کلیوی در مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد و همچنین اثر آن بر روی افراد آسیب پذیر مثل کودکان، زنان باردار و سالمندان بیشتر است.

وی گفت: در تهیه شربت­های رنگی مانند گلاب و عرقیات از رنگ­های غیر مجاز که برای رنگ کردن قالی و لباس به کار می‌­روند به علت ارزان بودن استفاده می‌­‌شود.

دکتر مروجی افزود: استفاده از رنگ‌های خوراکی فقط در صنایع تولیدی مواد غذایی و تحت نظر کار‌شناسان صنایع غذایی و مسولین فنی باید مصرف شود و استفاده جهت مصارف خانگی و مشاغل کارگاه‌های تولیدی کوچک و سنتی غیر مجاز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر در سطح عرضه با تهیه و توزیع شربت‌های رنگی دست ساز توسط کارگاه‌های گلابگیری سنتی در سطح شهرستان مواجه شده‌ایم بنابراین با همکاری نیروی انتظامی طبق دستور دادستانی تعداد قابل توجهی از شربت‌های رنگی توسط کار‌شناسان بهداشت محیط این دانشگاه ضبط و توقیف شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پایان به تمامی شهروندان و مسافران توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و مصرف هرگونه شربت‌های رنگی غیر مجاز (بدون پروانه و بدون مجوز) خودداری کرده و در صورت مشاهده با شماره ۱۴۹۰سامانه پاسخگویی تلفنی به شکایات بهداشت محیط و یا شماره تلفن ۵۴۲۰۰۲۲-۰۳۶۱ واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این دانشگاه تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز