خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان:

طرح آتش‌نشانان داوطلب در کاشان به اجرا در می‌آید

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۷

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از اجرای طرح آتش‌نشانان داوطلب با عنوان هرشهروند یک آتش نشان خبر داد.

ایلنا - کاشان: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از اجرای طرح آتش‌نشانان داوطلب با عنوان هرشهروند یک آتش نشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمدمسعودچایچی در گفتگو با خبرنگاران: ضمن دعوت از شهروندان علاقمند،هدف از این طرح را،ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی عموم جامعه در سطوح مختلف سنی، آشنایی با وظایف و مسئولیت های خطیر آتش نشانان، آموزش شرکت کنندگان مقابله با حوادث مختلف و چگونگی انتخاب و بکارگیری اقدام مناسب در برخورد با این سوانح، کاهش سطح خسارات جانی و مالی حوادث احتمالی، ترغیب عموم به آگاهی و پویایی در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی اعلام کرد.

چایچی در تعریف آتش نشان داوطلب نیز گفت: آتش نشان داوطلب به فردی گفته می شود که مکمل نیروهای حرفه ای آتش نشانی بوده و به حالت آماده باش می باشد و در برابر ارائه خدمات هیچ گونه حق الزحمه یا حقوقی دریافت نمی نماید. این افراد بصورت افتخاری جهت انجام فعالیت های ایمنی و آتش نشانی انتخاب می گردند و می توانند بصورت رایگان در کلاس های آموزشی (تئوری و عملی) شرکت نمایند تا در صورت بروز حوادث و بحرانهای احتمالی با داشتن اطلاعات کافی به خود و شهروندان کمک نمایند.

وی با اشاره به اینكه آموزش آتش‌نشانان داوطلب سال‌هاست در كشورهای مختلف اجرا می‌شود تصریح كرد: سوانح وحوادث غیر مترقبه پیوسته جوامع بشری را تهدید می كنند و عملاً پیامدهای دردناك و جبران ناپذیری را به دنبال دارند،از این رونقش و فعالیت های سازمانها و ارگانهای امدادی بحران مدار، مخصوصاسازمان های خدمات ایمنی و آتش نشانی به لحاظ توسعه و رشد سریع شهر نشینی و ارتقای كیفیت زندگی از جایگاه خاصی برخوردار هستند واین سازمان توانسته دراین امر به نحو مطلوب ایفای نقش نماید واز آنرو میتوان به برگزاری کلاسهای آموزشی پیشیگری از سوانح و حوادث برای بیش از 47779 نفراز شهروندان در مقاطع گوناگون به صورت تئوری و عملی در سال گذشته اشاره کرد.

وی همچنین خاطرنشان كرد: علاقمندان می‌توانند در ساعات اداری برای اعلام حضور و ثبت نام به واحد آموزش و پیشگیری سازمان واقع در خیابان غیاث الدین جمشیدمراجعه و یا با شماره تلفن 4223797 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز